Hallo,
Paar keer in een dag heb ik voor paar minuten tot half uur harde hart klopping en na harde hart kloppingen heb ik hoest, geen pijn in borst kast of zo maar wel iedere keer hoesten.
Enig idee wat het mogelijk zou zijn?
Daar heb ik ook sinds kort dagelijks last van.
Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken en vooral, is er iets dat ik kan doen of juist laten zodat dit stopt?
Ik voel me er niet prettig bij.
Is er een arts die hier antwoord op kan geven?
Of iemand met een medische achtergrond of medische kennis of uit zelf ervaring?
Bij voorbaat dank.
Leonne
Zou je misschien kunnen aangeven wat je precies voor klachten hebt, hou oud je bent en of je man of vrouw bent?
Hallo allemaal,
Laat ik beginnen met te zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hoesten na hevige hartkloppingen gebeuren vaak bij vrouwen in de overgang, mensen met veel stress of hartpatienten. Ik heb ongeveer 2 maanden terug een open hart operatie gehad waardoor ik nu nog even een onregelmatige hartslag heb met soms wat hartkloppingen met hoesten. Het kan even vervelend zijn, maar het is niks ernstigs volgens mijn cardioloog.
....hier hetzelfde!
Heb dan hartkloppingen (kort, paar seconden) en móet gewoon kuchen!
Hier ook hetzelfde, benauwd gevoel/ hartkloppingen vanuit mijn middenrif. Soms duizeligheid. En dan weg kuchen.
Wat zou het zijn?
snachts wakker worderendrie vier uur hoeste een groen muntsoepje help en smorgens is er niets van temerken alleen vermoeidheid
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Sinds een half jaar heb ik een onregelmatige hartslag en dat roept een kriebelhoest op. Heel vervelend. De aanleiding is dat ik gestopt ben met amitriptilyne, (voorgeschreven voor een slaapstoornis) een antidepressiva. Ik heb het te snel afgebouwd, had afkickverschijnselen en een paar dagen na de laatste inname begon mijn onregelmatige hartslag. Ik heb een 24 uurs kastje gedragen en kreeg een verwijzing naar de cardioloog. Ik stond binnen 10 minuten weer op de straat. Volgens de cardioloog kon het geen kwaad en hij zag geen verband met het stoppen van medicatie en dat kuchje kende hij niet. Of ik gerustgesteld was zei hij.
De vraag is opf het hoesten wel door de hartkloppingen wordt veroorzaakt. Het zou kunnen dat je door de afkickverschijnselen bent gaan hyperventileren.
Doe eens de test op
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/