Hoi,
Ik zit al een hele tijd ermee dat me hart vaak op de loop gaat en overslaat. Vaak ben ik dan ook zwart voor de ogen. Laatst was het zo erg dat ik me armen niet meer kon bewegen, zo slap.
Een paar jaar geleden hebben ze gezegd dat ik tegen hartritmestoornis aan zit.
Ik ben trouwens een vrouw van 23 jaar.
Weet iemand wat dit kan zijn? Of hebben meer mensen dit?
Groetjes
Hm... ik heb nu zelf ook met een regelmaat last van hartkloppingen, maar dit komt doordat ik concerta slik en het een bijwerking is.
Mijn opa (87 jr) heeft zijn hele leven al een raar hartritme. Iedere 8e slag.. is er eigenlijk niet. Als je mee telt, tel je tot 7, is het even stil, en dan gaat 'ie weer verder. Hij heeft er nooit last van gehad, dat zijn hart de 8e tel overslaat. Wel heeft hij altijd goed kunnen werken, dus wat jij noemt is toch wat zwaarder.
Kan het zijn dat wat je nu omschrijft, je dat voelt als je opstaat? Hartklopping, zwart voor je ogen en moeie armen? Want dan kan het betekenen dat je een lage bloeddruk hebt (wat ik heb, ik herken het) en dat je daardoor bij snelle bewegingen door je trage bloeddruk niet genoeg zuurstof in je hersenen krijgt (waardoor het zicht even weg valt). Het kan ook betekenen dat je te weinig ijzer in je bloed hebt, waardoor je heel slap en futloos wordt.
Ik heb het gevoel dat ik nu niet een exacte oplossing bied, maar dit zijn wel allemaal kleine dingetjes waar je misschien even naar kan kijken ๐
Bedankt voor je reactie.
Ehm, het is niet als ik opsta. laatst was ik gewoon lekker aan het relaxen en gebeurde het ineens.Dus ik weet niet waar het weg komt.
Ik ga denk ik volgende week toch maar weer langs de huisarts.
Groetjes
Hallo,
Maak een afspraak met de huisarts voor jouw klachten. Hij kan je lichamelijk onderzoeken.
Groet, Emma