Hallo!
Ik ben Linda, 21 jaar oud.
ik heb laatste 2 weken dat ik mij ( Vooral 's avonds ) Me heel zenuwachtige voel en hartkloppingen krijg.
Mijn hartslag was vanmorgen toen ik net uit bed kwam 87
Gisteren avond was het het ergst. Ik voelde druk op mijn borst, voelde me erg benauwd en voelde in een keer een tinteling over heel mijn lichaam en mn zicht een beetje wazig worden. Toen ik het licht aan gedaan had en even recht op ging zitten, zakte het na 10 minuten.
Ookal zakte te tintelingen, mijn hart ging nog te keer en had het nog steeds benauwd. Ik slaap ook erg slecht door de hartkloppingen/zenuwachtig gevoel en krijg er hoofdpijn van.
Wat is dit ? Een hart probleem, of lijken mijn symptomen meer op een hyperfentilatie ?
het lijkt inderdaad op hyperventilatie.
kun je de aanval stoppen door in een plastic zak in en uit te ademen?
ben je de laatste tijd ergens zenuwachtig voor/door?
drink je veel koffie/energiedrankjes? die verergeren hartkloppingen.
misschien kun je het even met de huisarts bespreken, hij kan je controleren.
ademtherapie en/of Yoga kunnen helpen.
ook is er wel iets kalmerends zoals Plantival, dat je een poosje zou kunnen slikken.
probeer te kijken waar de spanning vandaan komt.
groetjes, Brenda
De vragen die Brenda stelt, had ik ook willen stellen. Hoop daar dus antwoord op te krijgen. Je bent 21, zeg je, studeer je? Is de studie (te) hoog gegrepen? Of ben je net uit huis en maak je je zorgen om iets anders?
Mij lijkt het dat je zorgen hebt, en dat dit resulteert in een hyperventilatie.
Horen we van je? Dan kunnen we verder meedenken.
Groetjes, Emma
[i]Mijn hartslag was vanmorgen toen ik net uit bed kwam 87[/i]
Hoe meet jij je hartslag, als ik vragen mag? En wat indiceert het getal dat jij dan geeft? Horloge secondewijzer? En waarop gebaseerd? Ben benieuwd..
Groeten.
Mijn vader heeft een hartinfart gehad 2 jaar terug en heeft een hartslag/bloeddruk meter. Vandaar dat ik weet dat mijn hartslag 87 is.
Verder heb ik alleen kleine dingen waarover ik me druk maak, Ik ben werkloos op het moment en dat baart me enigzins wel zorgen. Verder geen studies meer die ik volg, dat was me veelste weel gestress en heb nu een mbo diploma en vond ik voldoende.
Dat gestress zit wel in mn familie, vandaar namelijk dat mijn vader een hartinfarct heeft gekregen. Daarom maakt het me nu ook wel een beetje bang.
Wat ik ook wel merk is dat als ik me benauwd voel en mn hart zo hard klopt dat ik veel boeren moet laten.. ?
ik ben afgelopen week op cariologie beland met hevige hartkloppingen.dacht dat ik bewusteloos zou raken. alles nagekeken,bloed goed,bloeddruk prima.ik heb het ook bijna dagelijks.wel een nare periode achter de rug.ik krijg dinsdag een kastje om voor 24 uur om de hartslag te meten,naar aanleiding daarvan kijken of ik medicijnen nodig heb.volgens de cardioloog is het niet gevaarlijk,je kan er 100 mee worden.maar het is een heel naar gevoel.