Hi. Ik ben een man van 22 jaar (helaas overgewicht) en ik heb de laatste tijd last van vage steekjes en een ongerust gevoel aan de linker kant van mijn zij. Soms voelt het wat inwendig aan, maar meestal in de bovenkant van de arm en anders gewoon op de borst zelf.
Ik had een tijd geleden last van hartkloppingen maar door gezonder te gaan eten en te sporten is dat zo goed als voorbij. Het nadeel is dat ik zittend werk heb en dus niet altijd in de gelegenheid ben om te gaan lopen. Echter probeer ik elke dag 30 min te lopen en daarbij te sporten. Onder het lopen en sporten heb ik nergens last van.
De pijn is vaak weg, en soms zet het zo op dat ik er van schrik, waardoor het natuurlijk sneller gaat. Nu ik dit zo typ heb ik nergens last van, echter vaak is het nadat ik 20 min op mijn werkplek zit.
Slapen op de rechter of linker zij is geen probleem, ook de rug en buik niet. Ik heb ook alleen dáár last.
Ook ben ik vanochtend naar de huisarts geweest en wat mijn bloeddruk wat hoog (180/88). Het is wat hoog maar ook dat zit in de familie. Mijn moeder en oma hadden er beide last van. Zo heb ik volgende week en de week er op nog een keer controle om te kijken of het een aanhoudende hoge bloeddruk is, of door het 'witte jassen effect'.
Kan iemand hier wat duidelijkheid over scheppen?
Ik vind 'wat steekjes' en een 'ongerust' gevoel in de linkerzij te weinig informatie om zinvol op te reageren. Als je hulp of een reactie wilt, formuleer je verhaal en vraag dan duidelijker.
Zonder meer zorgwekkende informatie, lijkt er niets aan de hand, behalve dat je wat gespannen en wat angstig lijkt. Is daar een aanleiding voor?
Ik neem aan dat de huisarts bij lichamelijk onderzoek geen afwijkingen heeft gevonden die nader onderzoek behoeven.
Verstandig dat je voor jouw hypertensie onder controle bent.