Hallo,
Allereerst bedankt voor het lezen van mijn bericht.
Ik heb regelmatig last van een hoge bloeddruk. Dit is vrijwel altijd in de avond. Meestal heb ik dan het gevoel dat ik moet overgeven: komhalzen en soms overgeven.
Als ik dan meet, wel met polsmeter, is het idd hoog.. vanavond was het 164/106.
Schijnbaar kan het dan hoger zijn omdat pols lagere waardes geeft?
Ik heb zojuist een bovenarm meter besteld online.
Hoeveel kwaad kan het als bloeddruk vaak hoog is, maar niet standaard hoog?
Ik ben er al eens voor naar huisarts geweest. Toen was het hoog, maar bij de meting van een uur, was het oke.
Ik ga er dus niet gauw mee terug naar arts (wil niet onnodig komen en die vervelende patiënt zijn, ik kom sowieso vrijwel nooit bij huisarts).
Huisarts zei toen dat het niet erg is dat het soms hoog is.
Laatste tijd is het wel vaak. Vooral met misselijkheid en gevoel van overgeven vervelend.
De waardes met pols zijn ook wel eens rond 190 geweest. Heb toen ook anderen laten proberen, en dat was gewoon oke.
Vanmorgen was het ook gewoon goed, perfect zelfs denk ik: 120/101.
Kan hoge bloeddruk komen door te weinig drinken? Dat doe ik namelijk niet altijd.
Alvast bedankt voor de tips.
Ik ben 40 jaar, vrouw. Ik beweeg voldoende en eet gezond. Rook heel af en toe maar ben absoluut geen standaard roker. Alcohol drink ik ook met mate.
Te weinig drinken kan een hogere bloeddruk veroorzaken.
120/101 is niet perfect. Je onderdruk is veel te hoog. Perfect zou 120/85 zijn
Als je te weinig water drinkt trekken je bloedvaten samen door verdroging, waardoor je hart harder werkt en je bloeddruk stijgt. Water drinken is een eenvoudige manier om je bloeddruk snel wat te verlagen. Je moet minimaal 1,5- 2 liter per dag drinken.
Zou echt wel naar de huisarts gaan. Tuurlijk ben je geen lastige patiënt…vooral omdat je al bijna nooit gaat.
Ik vind je waardes te hoog
Sterkte!!
Hallo,
Bedankt voor de reacties, fijn.
Ik ga er allereerst voor zorgen om iedere dag voldoende te drinken. Ik zal mijn bloeddruk komende tijd iedere dag ochtend en avond gaan meten.
Ik wacht komende week even af met voldoende water drinken, en dan toch weer naar de huisarts. Als ik wekelijks misselijk ben en gevoel heb van overgeven is dat ook niet oke en prettig.
Ik ga het ook beter in de gaten houden. Bedankt nogmaals!