Hi, ik ben mick. Een jongen van 24 jaar oud.
Nu heb ik ongeveer een week lang al last van irritant probleem.
Ik heb een groot gedeelte gedurende de dag last van een hart dat erg sterk klopt. Ik voel mijn hartslag echt overal bijna kloppen. Vooral in borst, hoofd en nek.
Mijn hartslag zelf in rust is niet eens hoog, tussen de 70 en 80.
Maar het gekke is dat het wel hoger voelt door die hartslagen.
De engelse term is bounding pulse, maar in NL kan ik hier weinig info over vinden.
Weet iemand meer, en of het gevaarlijk is?
Zou je niet beter een arts kunnen raadplegen?
Om überhaupt vast te laten stellen of er iets afwijkends te constateren is?
Daar is deels deze site voor toch. Om te vragen of het nodig is om hiermee naar de dokter te gaan. Ik wil namelijk niet voor iets onschuldigs erheen.
Dus vandaar mijn vraag, en of het herkenbaar is
Als jij denkt dat er iets aan je hartslag is veranderd of iets afwijkends mee aande hand is, dan kun je via een forum maar één verstandig advies geven.
En dat is een arts laten bepalen of er iets is of niet.
Liever een keer voor niets naar de huisarts dan spijt achteraf niet gegaan te zijn.....
Heb je veel stress of spanningen of angsten?
Op het forum kun je inderdaad vragen stellen of het verstandig is om met klachten naar een dokter gaan.
Ironisch gezien heb ik wel een angststoornis ja. Maar juist op het moment ging het beter met die stoornis. O.a. gesprekken bij de psycholoog.
Maar ik moet zeggen dat ik vaker dit soort dingen heb hoor, dus ik zet het ook voor het grootste gedeelte op mijn stoornis. Had bijv een jaar geleden een week lang erge hartkloppingen en die gingen ''ineens'' over. Nu zijn het geen hartkloppingen als in overslaan maar ik voel mijn hartslag gewoon erg. Het is vooral heel ''irritant'' en het voelt alsof mijn lichaam veel moeite moet doen.
Dat is de reden dat ik niet te snel naar de huisarts wil gaan, juist door mijn verleden met hypochondrie.
Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat ik door het verleden een soort hypersensitief ben geworden en daarom dingen meer voel. Maar het blijft uiteraard vervelend en daarom:
Vroeg ik me af of het een herkenbaar ding is. Dat je hart in rust niet perse sneller, maar harder klopt. En dat ik hem nu meer voel. En dan bedoel ik geen hartkloppingen- overslaan van het hart.
Ja dat kan, vooral als je erop gefocust bent. Maar ik zou er toch even mee naar de huisarts gaan.
Ik ben zojuist bij de huisarts geweest.
Zuurstof 99, hartslag 72 en ze heeft naar mn hart geluisterd en het klonk goed.
Alleen mn bloeddruk was iets te hoog.
140-90 maar ze zei dat dit ook met zenuwen op dat moment te maken kunnen hebben.
Toch for sure bloed prikken ivm tekorten of iets anders.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies