Hallo,
Ik heb nu al een tijd last van hartkloppingen op het moment dat ik in slaap probeer te vallen. Over het algemeen heb ik sowieso wel bakker last dat ik mijn hart voel kloppen, overslagen, tijdens het sporten, of op andere random momenten tijdens de dag. Misschien omdat ik er juist meer bewust mee bezig ben?
Het gebeurd niet elke nacht, misschien 1/2x in de 2 weken (of minder(?), zit geen consistentie in. Als ik ga liggen en in slaap probeer te vallen begint het, het nadrukkelijk erg voelen van de hartslag, welke wel een normaal tempo pompt, duurt meestal een aantal uur voordat ik was rustiger ben of toch te moe en uiteindelijk in slaap val.
Als dan weer wat anders ga doen neemt het af. Het is op dagen dat ik niks heb uitgevoerd, of dagen dat ik wel actief ben geweest.
Kan iemand hier iets mee?
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat je er te veel mee bezig bent
Het komt ook weleens volledig uit het niets als ik er volkomen niet mee bezig ben, wat zou dit kunnen zijn?
Heb je veel stress of spanningen? Odf angsten voor ziektes?
Stress en spanningen zijn weleens aanwezig, angst voor het hart is meer een gevolg als het gebeurd, dan dat ik erover nadenk en het daarna gebeurd.
Doe eens de test op:
Kan je last hebben van hyperventilatie zonder dat je vaak en snel adem haalt? Dus verkeerd adem haalt zeg maar?
De score is +/- rond de 42.
Ja dat kan. Er is een chronische vorm waar je niks van merkt wat ademhaling betreft
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies