Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik ineens vanuit het niet een hele hoge hartslag krijg. Vooral vaak na t bukken. Deze loopt dan op tot rond de 200 (lees ik dan af van mijn oxymeter. Mijn zuurstof is dan altijd gewoon goed en dat stelt me dan wat meer gerust) dit duurt meestal 5 minuten en dan trekt het in 1 slag weer weg zeg maar. Ik probeer altijd op mijn ademhaling te letten maar het is zo'n beangstigend gevoel dat ik wel vaak bijna begin te hyperventileren.
Ik heb al vele onderzoeken en alles gehad en alles was goed toen. Ik zou graag willen weten of er meer zijn met deze klacht en wat doe je om het hart zo snel mogelijk weer rustig te krijgen?
Een oxymeter is niet altijd betrouwbaar. Als je langer bukt of vaker bult is het normaal dat je hartslag hoger is.
Misschien let je wel iets te veel op je ademhaling en ga ja daar dan juist door hyperventileren
Oké, dat begrijp ik. Maar hij stijgt echt heel abrupt niet geleidelijk en dan voelt hij wel echt veel hoger dan normaal. Mn partner heeft het ook gevoeld en die zegt dan ook dat hij wel voelt als rond de 180. Hij sport vaak en dan loopt zn hartslag ook wel es zo hoog op. En dan ga Ik dus letten op mijn ademhaling ( flink door de neus in en door mn mond werd uit) dat duurt dan een paar minuten en dan voel ik hem in 1 slag weer echt een stuk rustiger gaan. Maar goed ik wou gewoon graag wat tips om wat beter met deze aanvallen om te kunnen gaan. Ze zijn echt heel beangstigend. Ik ga er binnenkort ook nog weer mee naar de dokter want dat werd toch aanbevolen. Heb vorig jaar rond deze tijd een holter gehad en daar kwam alleen wat onschuldige ritme stoornissen uit. Maar voor de zekerheid moet ik dus een jaar later weer kijken als ik klachten bleef houden.
Dan is het toch iets om weer met de huisarts te bespreken. Wellicht kan een holter meer duidelijkheid geven