Na lang zoeken wat de reden van mijn klachten waren is een laag HB, laag Ferritine en laag aantal rode bloedplaatjes vastgesteld, ofwel bloedarmoede. Zie ook in de bijlage mijn waardes welke tussen haakjes staan.
Mijn klachten zijn onder andere:
Bleek
Extreem vermoeid
Duizelig (licht in het hoofd)
Ben nu 3 weken bezig met ferrofumaraat (2x per week) en aanvullend floradix elixer, multivitamines, 2x p.w. rood vlees en brandnetelthee. Per toeval moest ik na 1 week opnieuw ergens anders voor prikken waarbij ik de mogelijkheid zag in ieder geval mijn HB opnieuw te meten, deze was toen 6,1. Ofwel..hij gaat omhoog!
Maar nu, ik wordt gek van de vermoeidheid maar vooral de duizeligheid/licht gevoel in mijn hoofd. Heb het idee dat hierin nog geen verbetering zit.
Enig idee wanneer ik hierin verschil zal gaan merken of ideeen hoe ik sneller resultaat kan krijgen? Infuus of bloedtransfusie staat de huisarts niet voor open..
Je HB gaat omhoog maar is net als ferritine nog steeds te laag en dat zal toch eerst eens op peil moeten komen
Hi John!
Dat het nog omhoog moet is natuurlijk duidelijk. Ergens stiekem de naïeve hoop dat het veel sneller zou moeten gaan..puur omdat dit gevoel zo frustrerend is.
Dus kortgezegd zullen de klachten pas verdwijnen als de waardes meer richting de goede waardes gaan en niet van een lichte stijging zoals ik nu heb gehad? Want van die stijging merk ik dus zelf helemaal niets🫤
Van die stijging ga je ook niets merken want er zijn nog steeds tekorten
O he bah, had op iets positievers gehoopt.
Op basis van de gegeven informatie, wanneer zouden de waardes ongeveer weer op een goed niveau moeten zitten?
Wat jammer, had graag iets van een houvast gehad of een streven omdat volhouden zonder merkbaar resultaat lastig is en eindeloos voelt maar snap dat dit per casus verschilt.
Heel erg bedankt voor de gegeven antwoorden!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Nog even een aanvullende vraag
Zojuist nieuwe uitslagen ontvangen.
HB is 6,4 maar ferritine is ineens gestegen van 5 naar 25.
Is dit normaal of kan ik uitgaan van een infectie gezien ferritine normaliter niet zo snel stijgt toch??
Hierbij even een compleet overzicht
Zoals je kunt zien stijgen de waardes wel alleen had RDW moest zakken, vraag me af waarom die alsnog is gestegen?
+ ferritine zit me niet helemaal lekker, hoe kan dit zo snel stijgen?
Nogmaals, nog altijd geen verschil in duizeligheid, nog altijd aanwezig helaas!
"Ben nu 3 weken bezig met ferrofumaraat (2x per week) en aanvullend floradix elixer, multivitamines, 2x p.w. rood vlees en brandnetelthee."
Eerst klaag je dat het voor jouw gevoel niet snel genoeg stijgt en nou klaag omdat het dan wel stijgt. En dat is dan niet raar als die middelen allemaal neemt
Voor het overige moet je de uitslagen met je arts bespreken