Beste een vraag. Ik heb sinds ongeveer 2 weken een aparte trilling in mijn borst. Zo'n 20-50 keer per dag. Nou maakte ik recent een ECG met mijn applewatch. Puur als indicatie en elke keer als ik zo'n trilling voel is die piek van mijn hartslag een kwart van wat hij normaal hoort te zijn. Weet iemand of dit iets ernstigs is of niet? Ben niet duizelig en heb ook geen pijn. Maar wel heel vreemd. Ben een gezonde man van 26.
Ik zou het bestand van de ECG eventueel kunnen mailen mits iemand dit wilt zien.
Mvg
Als toevoeging ik heb dit alleen tijdens mijn rust hartslag. Als ik sport of wandel voel ik dit niet.
Een ECG via een smartwatch is dus sowieso nooit betrouwbaar. En als er iets me je hart zou zijn, dan zou je dat niet alleen in rust hebben. Heb je veel last van angsten/steess0of spanningen? Of het gevoel dat je niet diep genoeg kunt doorademen?
Ja afgelopen tijd wat last gehad van stress. En als ik dan op me ademhaling ga letten heb ik het idee alsof ik licht benauwd ben.
Het voelt een beetje alsof me hart een keer dubbel slaat.
Maar inderdaad apart dat het alleen in rust is. Heb er nu 2 weken last van.
P.S ik gebruik de ecg van de apple watch ook zeker niet als betrouwbare bron. Maar heb er ondertussen een stuk of 30 gemaakt en elke keer als ik die trilling voel is de piek een kwart van wat hij normaliter is. Gebruik het meer als indicatie...
Het lijkt erop dat je hyperventileert en dat kan dan vooral in rust de klachten geven. Je kunt hiermee naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.
Doe ook eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/