Ik kwam in eerste instantie bij de huisarts wegens pijn op de borst. Dit heb ik verholpen door goed op mn dieet te letten. Ik houd nu bij wat ik eet per dag (welke mineralen, vitaminen, proteines en calorien). In essentie kwam ik uit op lage calcium en kalium waarden per dag, wat ik in de app kon zien, en heb dit direct aangevuld met juiste voeding en pijn op borst (links) is nu bijna volledig (98%) weg... ik zorg dat ik wat vaker kalium en calcium rijke voeding eet... zodat deze waardes niet te laag blijven gedurende de dag. Ik zorg dat ik 100% scoor (ADH) op vitamines en mineralen. Daarnaast neem ik soms een natuurlijk B-complex ter aanvulling, eet weinig vlees.
Nu heb ik een bloeddrukmeter aangeschaft welke de volgende resultaten geeft.
Ochtend in rust, 1 uur na opstaan: 127/82 (pulse: 85) - dit is volgens mij een gezonde bloeddruk
Middag in rust: 118/90 tot soms 93 (pulse 71) - hier is de onderdruk verhoogd
Overdag behoud ik een verhoogde onderdruk tot middernacht. Alleen in de ochtend lijkt het "normaal" te zijn.
Mijn bloedwaardes waren verder ok, geen bloedarmoede en cholesterol was ook goed.
Verbeterpunt wat ik nog kan vinden is BMI, die is op dit moment 28. Ik rook niet, drink niet, en ik sport ongeveer 1 uur per dag (fietsen)... en heb pak en beet 8 maanden terug mijn dieet veranderd (grotendeels vegetarisch).
Mijn vragen zijn:
- Is er reden tot zorg om hier verder in te duiken of te laten onderzoeken?
- Zijn er tips of verbeterpunten die ik zelf kan aanbrengen?