Ik heb de laatste 1 1/2 week last van hartkrampen, misselijk en pijn in mijn rug. De krampen heb ik de hele dag...het verergert niet als ik sport en als ik rust wordt het niet minder, ben wel sneller moe. Is dit hyperventilatie en hoe kom je hier achter ? Mijn onderdruk zit de laatste tijd tussen de 90 en 97, bovendruk tussen de 130 en 140. Ik slik vochttabletten en clonidine. Nu heb ik gisterenavond 2 vochttabletten ingenomen i.p.v. 1 en ben deze morgen zonder klachten doorgekomen. Wie weet hier raad mee ? Voel er niet veel voor om naar de dokter te gaan want daar ben ik 14 dagen geleden al geweest en die zal waarschijnlijk gewoon zeggen dat het spanningen zijn. Is het misschien wijs om een hartfilmpje te laten maken, dit kan toch ook zonder verwijskaart ?
Nee, je kunt niet zomaar een hartfilmpje laten maken. Voor het laten maken van een hartfilmpje moet een geronde reden zijn. Deze reden is een verdenking op een hartaandoening door de arts ide jouw situatie beoordeelt. Blijkbaar ben je er niet gerust op want anderhalve week geleden heeft jouw huisarts de diagnose hyperventilatie gesteld.
Als je je dus nu weer zorgen maakt, ga je terug naar je huisarts.
Dat de klachten niet toenemen bij bewegen en niet afnemen in rust, doet de diagnose van een hartaandoening minder waarschijnlijk maken. Het feit dat plaspillen wel een reactie geven, lijkt het tegengestelde te betekenen.
De huisarts is de aangewezen persoon om jou te helpen. Daar heb je recht op.
Even een kleine correctie, mijn huisarts is nog helemaal niet op de hoogte dat ik last heb van hartkrampen. Ik was 2 weken geleden bij hem voor controle bloeddruk. Ik denk zelf aan hyperventilatie.
Hartkrampen kan een symptoom zijn van hyperventilatie maar het kan ook een op zich staande nieuwe aandoening zijn. Het beste ga je terug naar de huisarts om een oorzaak die te maken heeft met een hartziekte uit te sluiten. De kans is groot dat het met je hyperventilatie te maken heeft maar zeker weten kan pas nadat de huisarts je onderzocht heeft. Als de huisarts wederom hyperventilatie vaststelt, ga dan meer lezen over deze klachten en ga er zelf iets aan doen. Misschien heeft je huisarts een advies. Op deze site worden vele discussies gevoer over wat te doen bij hyperventilatie: http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=hyperventilatie&sa=Zoeken#1468
Ik had ook last van hartkrampen, zo'n twee weken geleden.Ook naar de huisarts geweest en die zei ook dat het spanningen en stress waren. Kreeg tabletjes om het lichaam te ontspannen.Week later weer last van hartkrampen nadat ik een tabletje had genomen en ik had het gevoel dat ik als het wat langer zou duren een echte hartaanval zou gaan krijgen. Naar de eerste hulp gegaan en daar kreeg ik meteen een hartfilmpje waarop ze dus konden zien dat er verstoppingen zaten. Meteen een catharisatie gedaan en er hoefde niet gedottert te worden.Er waren wel degelijk kleine bloedadertjes verstopt en die zouden ze wel met medicijnen weg gaan krijgen.Het zou te gevaarlijk zijn om deze te dotteren.Heb wel in de tussentijd een week in het ziekenhuis gelegen om te kijken of de medicijnen zouden aanslaan. Hartkrampen kunnen wel degelijk leiden tot een hartaanval, omdat het hart toch elke keer zuurstof tekort krijgt.Dus ik zou er niet mee blijven lopen, maar toch serieus naar een dokter gaan. Alleen de pech als je daar net geen hartkramp hebt, dan kunnen ze dus ook helemaal niets zien op de hartfilm.Dat was bij mij dus in eerste instantie ook het geval.Nu heb ik al ongeveer een week geen hartkrampen meer gehad in de hoop dat het ook zo blijft en dat de tabletten aanslaan bij mij.Dus hartkrampen kunnen wel degelijk komen doordat er verstoppingen zijn.Dus niet wachten, maar er werk van maken.