Goedenavond,
In verband met benauwdheid en druk op de borst ben ik in anderhalve week tijd twee keer op de spoedeisende hulp beland.
De eerste keer constateerde ze bloedarmoede, hb en ferritine verlaagd. Dus aan de ijzertabletten. Afgelopen vrijdag opnieuw op de spoedeisende hulp beland. Nu is mijn LDH verhoogd: waarde 461. Referentiewaarde: 0-270. Mijn trombocyten zijn verlaagd: waarde 135. Referentiewaarde: 150-400.
Bij de eerste keer op de spoed was mijn LDH 155 en mijn trombocyten 268. Mijn d-dimeer was de eerste keer <215 en nu 332, referentiewaarde <500.
Longembolie is uitgesloten. De hb en ferritine zijn 1 puntje omhoog gegaan. Kan dit nog steeds met de bloedarmoede te maken hebben of waar moet ik aan denken? Overigens moet ik over 10 dagen het bloed opnieuw laten onderzoeken. Verder waren er geen ontstekingen en de rest van de uitslagen goed.
Het zou kunnen maar dat was dan een vraag geweest om in het ziekenhuis te stellen
Dank u voor uw antwoord, ik kreeg mijn bloeduitslagen pas de volgende dag dus dat kon ik niet meer vragen in het ziekenhuis. Er werd gezegd we hebben een longembolie en een hartinfarct uitgesloten en de rest gaat via de huisarts.
Bij eerste keer spoed had ik het alleen benauwd en pas een aantal dagen later werd ik extreem vermoeid en dat terwijl dus de ijzertabletten wel lijken aan te slaan.
Heeft u een idee welke richting ik op moet denken? Ik vind het namelijk zo vreemd dat toen de bloedarmoede geconstateerd mijn verdere waardes nog goed waren en dat een aantal nu ineens afwijken.
Verder heb ik nu sinds een paar maanden erg koud en flink haaruitval.
Nog even een aanvulling; Covid en schildklier zijn ook getest en was ook niet aan de orde.
Je bent pas bezig met de medicatie dus het zal nog even tijd nodig hebben voor4dat je ijzer weer op peil is
Dankjewel voor je antwoord, maar je lijkt een antwoord op mijn vraag wat te ontwijken?
Ik ontwijk niks maar kan er geen antwoord op geven. Je zult het met je arts moeten bespreken