Ik liet deze week mijn bloed nemen ter controle van vit b12. Deze was terug normaal maar er is wel een licht verhoogd aantal eosinofielen: 5,8% terwijl dit max 5% mag zijn. De absolute eosinofielen zijn wel binnen de normale marge.
Ik ben gisteren ook positief voor covid getest. Ik lees dat eosinofilie kan wijzen op allergie, parasitaire infecties en kanker, maar dus niet op virale infecties zoals covid.
Nu maak ik me wel zorgen over wat er aan de hand kan zijn. Ik heb wel een huisstofmijtallergie maar die is onder controle momenteel door Rupatall.
Moet ik me zorgen maken? Heb ik verdere onderzoeken nodig?
Alvast bedankt!
Zo'n kleine verhoging is niets bijzonders. Het gebeurt regelmatig dat iemand ergens net iets te hoog of laag op scoort en dat dat als je naar de algemene goede uitslagen kijkt geen enkel punt van aandacht is.
Je hebt dus zelf gelezen dat een allergie dat ook kan veroorzaken. Maar ook medicijnen. Of menstruatie
Daarnaast is de verhoging zo minimaal dat het te verwaarlozen is
Hallo,
Ik
Heb mn bloedwaarde gezien het ligt aan 12,9 procent
937
Wat veel te hoog is.. in jaar tijd is het alleen maar aan stijgen.. is dit nrml?
Daar zal dan een oorzaak voor zijn. Bespreek het met je arts
Daar kan ik je zo geen antwoord op geven. Er zal dan toch eerst gekeken moeten worden wat de oorzaak is
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik snap dat je naar antwoorden zoekt, maar je zult het toch met je arts moeten bespreken