Ook ik ben sinds vorig jaar continue een extra slag.
Bij de cardioloog geweest, onderzoeken gehad en eindresultaat je kan er 100 mee worden.
Maar dit beïnvloed zo mijn leven, altijd leven in angst. Vreselijk!
Ik zit vaak te denken om een operatie te overwegen, alleen geen 100% kans op herstel helaas.
@Sharon, zou eens kijken naar oorzaken, zoals voedingspatroon, insulineresistentie en tekorten aan voedingsstoffen.
Bij mij zou de oorzaak stress zijn.
Ik ben bezig met met minder zorgen te maken over bepaalde dingen wat heel erg moeilijk is.
Minder koffie drinken en minder alcohol.
Deze dingen gebruikte ik niet overmatig, maar merk wel dat de extrasystolen minder aanwezig zijn.
Verder eet ik redelijk gezond en neem wel extra magnesium tabletjes in.
Verder iedere dag een tabletje bisoprolol 2,5 mg om de hartslag en bloeddruk te minderen zodat de slagen minder voelbaar zijn.
Ja, ook ik heb overslagen die lijken te verergeren door stress, darmklachten en/of mineralentekorten.
Ik gebruik nu probiotica en Magnesium. Het helpt mij behoorlijk. De overslagen zijn er nog steeds, maar wel veel minder. Gebruik dan wel een goed supplement! Er is een hoop rotzooi te koop, namelijk.
@Leo, stress is wat makkelijk gezegd. Heeft wel invloed maar onder andere ook voedingspatroon dat een rol speelt. Zo kan insulineresistentie leiden tot tal van gezondheidsproblemen. Zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel door juiste voedingscombinaties. Snelle suikers dus beter vermijden. Ja, ook die alcohol. Bepaalde voedingssupplementen kunnen ondersteunend werken. Denk aan vitamine B en D, omega 3 en zink. Bètablokkers en calciumblokkers zorgen voor minder aanmaak van melatonine en medicijnen in het algemeen zorgen voor verlies van vitaminen, mineralen en andere stoffen. Dit soort medicijnen zorgen ook voor een verminderde aanmaak van Q10.
Stress wordt inderdaad snel geroepen.
Ik moet wel even zeggen dat wij redelijk gezond en gevarieerd eten.
Bewegen doen wij ook in de vorm van veel wandelen.
Als ik het zo lees dan zal de Q10 zeker geen overbodige aanvulling zijn.
Ik zal me hierop ook even gaan verdiepen.
Bedankt voor de info.
Dag, ik heb ook last van hartoverslagen de hele dag door. Iemand tips?
Ik heb ook heel vaak overslagen bloeddruk is opgenomen 127 73 cholesterol 3.1 dus dokter zegd niks ad hand maar dit zegd toch niks ben ook veel moe en licht kortademig stress zeg ze?????
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb hetzelfde en wordt er helemaal angstig van. Na iedere hartoverslag, extrasystole voel ik me duizelig, licht in me hoofd, kortademig,angstig en misselijk. De hartslag zelf vind ik niet eng, maar wel de klachten die erna komen.
En dat baart mij zorgen terwijl uit de onderzoeken niets eruit is gekomen.
mag ik vragen welke probiotica u inneemt? En is intussen de situatie onder controle?
Ik heb er ook last van. Sinds afgelopen zomer een paar slagen per dag. Naar de cardioloog geweest voor een onderzoek. Niks aan de hand. Sindsdien is het erger geworden. Soms honderden per dag. Soms weinig. Ik leef relatief gezond: geen koffie of alcohol, ik eet gevarieerd, ik sport,...
Ander probleem: sinds die extrasystolen zijn begonnen, lig ik soms in bed en voel ik elke (normale) hartslag in heel mijn lichaam. Precies of mijn hart pompt veel harder (niet sneller weliswaar).
Omdat de cardioloog zegt dat het niks is, kan ik er wel mee om maar sommige dagen word ik er echt gek van en begin ik me toch weer zorgen te maken.
Oeps, nu werkt dit wel.
Verwijder deze laatste 2 dan maar.
Alvast bedankt