Hallo luitjes
Nou ik had dit dus afgelopen zaterdag,dag na vaccinatie (pfizer)
Dus vraag me af of dit hier mee te maken kan hebben. Zijn er meer mensen die dit na vaccinatie hebben gekregen?
Al jaren last van.
Orthomoluculaire arts heeft mij vit k voorgeschreven.Het is enorm verminderd.Sommige mensen maken nauwelijks vit k aan in hun darm.Dat kan de oorzaak zijn.De haarvaatjes worden niet goed doorbloed.
Ik heb er inderdaad ook geregeld last van ! Vervelend en gevoelig ook het maakt je soms aan het twijfelen , ben er ook mee bij huisarts geweest in het verleden omdat ik het ook in beide ogen regelmatig heb ! Compleet volgelopen oog ! Pijnlijk en gisteren mijn wijsvinger die zo volloopt dat het tot de aanzet van mijn duim blauw geworden is !
Blijf toch wat ongerust elke keer als het zo heftig is
Een ader is plaatselijk met een bobbeltje aan het oppervlak komen te liggen, binnenkant hand tussen eerste en 2e kootje. 1e kootje is ook wat gezwollen maar er is nog niets geknapt. Dit lijkt mij de hoofdader van de ringvinger dus ben toch ongerust dat het open gaat. Durf het niet te belasten. Ben 45, gezond en fit maar dit kan 'n zwakke plek zijn door beknelling op 6jarige leeftijd.. Nu steekt het pas de kop op door hoge bloeddruk (140 90) door stress van werk. Hopelijk slinkt het weer, 'n zwakke plek blijft altijd en stuk is stuk denk ik...
Spontaan springen van bloedvaten, kan door:
-1)TE laag vezelinname
zeker in combi met te hoog inname van
-2)te veel snelle suikers (bloedvaten verzwakken/verslappen).
-3)te veel plantaardige vetten (olien).
-4)te weinig dierlijke vetten (nodig voor celwanden, wanden bloedvaten).
-5)te veel stimulanten: caffeine, nicotine, theine, enz (verzuren/verstijven bloedvaten), zeker in combi met stress.
Bv, iemand die (te lang)
te weinig (vezelrijke) groenten (bv selder, asperge, enz) inneemt, in combi met veel (suikerrijke) frisdrank (bv cola fanta), in combi met veel frieten gebakken in plantaardige olien, en te weinig/geen dierlijke vetten (alleen ´mager´ vlees) inneemt.
Ik spreek (alleen/vooral) uit eigen ervaring.
Ik heb hier ook al enige tijd last van in mijn vingers, maar afgelopen zomer ook in een van mijn tenen. Pijnlijke blauwe zwelling in wijsvinger die lang aanhoud, en gevoelig blijft. Ik ben 52, eet al 8 jaar geen vlees, wel genoeg vezels/fruit en groente. Geen frisdrank en veel beweging 😉
Ik heb al jaren deze knappende adertjes onder mijn linker voet en vandaag voor het eerst in mijn linker middel vinger. Is er iemand die het ook onder de voet heeft?
Ja, ik kreeg het zojuist ook voor het eerst onderkant voet. Voorheen al in mijn vingers gehad en een keer in mijn teen. Nu dus onder in mijn voet. Da's wel lastig om te stappen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb het ook al jaren, in mijn hand en ook onder of op mijn voet. Ik wijt het aan mijn lage bloeddruk, en als ik uit eten ben geweest/alcohol heb gedronken. Ik hou mijn voet omhoog totdat de jeukende pijn weg is. Dat helpt.
Onder mijn voet is het een paar keer een ganglion geworden. Eentje hebben ze weggesneden. Maar verder is het vrij ongeschuldig. Ik ga die vit K eens proberen. Goeie tip.
Ook ik heb af en toe een gesprongen ader in mijn ring of wijsvinger. Toen ik van de week het voor de eerste keer in mijn handpalm kreeg, ben ik toch maar even naar m’n HA geweest. Daar begrepen het syndroom van Achenbach te hebben. Mijn huisarts heeft mij gerustgesteld dat het wel heel erg vervelend is maar zeker niet gevaarlijk.
Ik heb nu al een aantal keer ook uit het niets een blauw vingerkootje , meestal de wijsvinger , nooit het topje, het is dezelfde soort pijn als wanneer je op een blauwe plek duwt maar dan constant, na verloop van tijd, word de vinger dik en gevoelloos. Ik heb ontdekt dat als ik er meteen (zo snel als kan) een stuk pleisterplakband er wat strak om heen draai,(circulaire winding) dat de vinger dan niet op zwelt maar belangrijker de pijn ook uit blijft! Dit is een oplossing, want anders heb ik soms wel 3 a 4 dagen pijn en gevoelloosheid maar nu meteen voel je een soort tegendruk wat erg aangenaam is. Ik ben overigens 40 jaar, maar kreeg het een aantal jaar geleden (heb met koud ook het fenomeen van Raynaud, daar heb ik nog niks op gevonden behalve vingers warm houden)