halllo
ik heb een vraag aan jullie
ik heb al heel veel gegoogled om achter het antwoord van mijn vraag te komen, maar ik kan het niet vinden.
3 jaar terug heb ik iets doms gedaan. ik heb in mijn pols gesneden.
ik hbe nu een litteken van 2m breed en ongeveer3cm lang op mijn linkerpols.
ik ben nu heel erg bang dat hierdoor mijn ader, die hieronder zit, dichtslibt of iets dergelijks. of dat het gevaarlijk is voor later. dat de ader minder ruimte heeft om bloed door te laten.
soms voel ik ook een lichte druk op mijn pols. alsof ik mijn pols een beetje dichtknijp(dit kan ook tussen mijn oren zitten omdat ik er zo bang voor ben)
ik hoop dat jullie misschien hier meer over weten en 'hóóp ik mij gerust kunnen stellen.
als het inderdaad erge gevolgen kan hebben, ga ik wel naar de huisarts. ik voel me heel schuldig en schaam me erover dat ik dit heb gedaan vandaar dat ikk niet metteen naar de huisarts ga
2 cm breed? dat is nogal wat, als je dat zo diep had gesneden was je doodgebloed, heb je veel bloed verloren dan? In het ziekenhuis geweest?
is de ader gehecht?
sorry ik bedoelde 2 mm breed.. en de diepte weet ik niet. ik heb niet echt veel bloed verloren, ben niet naar het ziekenhuis geweest. en het was niet met een mes maar met een stuk glas, vandaar dat t 2 mm breed is ongeveer(kan ook 1 mm zijn)
Ik denk dat je je alles behalve zorgen hoeft te maken. Het is zo te horen een oppervlakkige snee geweest, door het snijden met glas. Net als dat je iets te hard valt, of je snijdt met een mes bij het koken, zal dit er zeker niet voor zorgen dat je ader zal dichtslibben of wat dan ook....
Sterkte ermee..en als ik jou was, zou ik me er niet zoveel zorgen om maken!
Ik denk ook dat het wel snor zit. Toch goed dat je het even checkt, dat betekent namelijk dat je goed op jezelf past en je het dus waard bent om niet in te snijden!
Als je nog meer vragen hebt, zoek dan hulp, dat kan hier maar ook bij de huisarts.