Beste...
Ik heb al een heke lange tijd van best wel ernstige klachten. Het ergste vind ik steeds het gevoel te hebben buiten adem te zijn terwijl ik stil zit, alsof ik met 100 kilo een berg op ren. Ik heb meerdere bloedonderzoeken, hartfilmpjes inspannigstesten gehad maar niks te vinden. Ik sport maar gewoon door alle angsten heen. Ik kickboks 3x per week en krachtsport 3x per week. Ik gebruik geen medicatie, ik rook al 2 jaar niet meer en drink geen drank en gebruik oom geen drugs. Als ik explosief beweeg of gewoon op sta lijkt het al alsof ik op mijn max hartslag zit, ik voel mijn hart niet slaan maar wel een zuurstof tekort gevoel. Bloeddruk is meestal 115/68. Het enige wat me opvalt is op een saturatiemeter of apparaten op de sportschool dat mijn hartslag tijdens rustig lopen constant varieert van 53 naar 64 naar 80 naar 60 naar 55 naar 60 etc. Ik vraag me af of dit puur spanning en stress is waar ik aan moet werken of dat dit wel mijn hart is. 3 cardiologen hebben het bekeken in een verstrek van 3 jaar tijd allen zeggen ze dat ik een heel sterk hart heb en toch heb ik de hele dag een druk op mijn borst, krijg ik bijna nooit een voldaan gevoel van een teug zuurstof en raak ik soms van niks al buiten adem terwijl mijn hartslag dan gewoon normaal is, het maakt ook niet uit of mijn hartslag 80 100 of 180 is 100 voel soms nog vervelender dan 180. Ik ben 31 jaar oud 1.71 en 71 kilo athletische bouw.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Dank je Tandor voor uw snelle reactie en goede link. Het heeft me meer gebracht dan de afgelopen 3 jaar. Ik scoor erg hoog, vreemd dat 2 doktoren nog nooit zelf hebben gezegd dat het hyperventilatie kan zijn. Wel heb ik 2.5 jaar aan de lorazepam gezeten door ze waar ik nu 4 maanden vanaf ben. Heel bizar dat hyperventilatie me de gehele dag het gevoel geeft lichamelijk net als geestelijk dat ik de hele dag dood neer val. Ik ga toch naar verder zoeken hoe ik dit kan verhelpen. Nogmaals bedankt.
Een goede stap in de richting zou een bezoek aan de fysiotherapeut kunnen zijn voor ademhalingsoefeningen
Succes!!
Na maanden zware hartkloppingen en de hele dag buiten adem en braak neigingen, lag er niks aan het hart volgens de artsen en hielp ademhaling therapie ook niks. Neem nu al 4 weken nattokinase capsules en al mijn klachten die ik 4 jaar lang heb gehad waren na 1.5 week compleet verdwenen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies