Hoi ik ben 39 jaar, heb al meer dan een half jaar lang last van hartoverslagen. Soms een dag of een halve dag niet, en zoals nu de hele dag.. heb een paar jaar flink wat stress te voorduren gehad maar had deze klachten niet direct maar toen het begon hield het niet echt meer op. Vaak naar de huisarts geweest 2x een 48 uurs hartkastje gedragen en daar kwam niks ernstigs uit werd mij verteld. Heb van alles zelf al geprobeerd zoals dagen lang geen koffie drinken een heel ander dieet gevolgd maaf niks helpt. Ik kan met deze klachten niet eens de fitness oppakken want na de eerste oefening heb ik er direct last van en dan beangstigt mij dat en stop ik met sporten. Met dit alles weer naar de huisarts geweest en en krijg als advies maar oxazepam of weer antideprasieva te slikken. Dit zie ik dus niet als oplossing en een psycholoog voor de stress is er niet te krijgen door lange wachtlijsten... kan zo moeilijk de dag doorkomen en sta radeloos!?
@JW
Heb je wel eens laten checken,door bijvoorbeeld een fysiotherapeut, of je wellicht (al dan niet bewust) hyperventileert?
Medicatie is niet de oplossing maar kan tijdelijk wel helpen om de klachten wat naar de achtergrondte krijgen zodat je er minder lans van hebt.
De werkelijke oplossing van de psycholoog moeten komen
En je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen
Bedankt voor de snelle reacties, ik loop ook zins kort (1 week) bij de psygo fysiotherapie om inderdaad de spanning in bovenlijf en ademhaling weer normaal te krijgen want ook dit moest ik zelf maar ondervinden om zelf via internet een fisio op te zoeken. ook dit ( was geen aanrader van de huisarts) jammer dat je tegenwoordig zelf opzoek moet gaan terwijl dat juist ook zo averechts kan werken met wat je allemaal leest wat het allemaal al wel niet kan zijn. Ik hoop dat de fisio mij elke week met de ademhaling beter kan helpen en dat de klachten minder worden. Als het werkt of beter word zou ik het hier gaan benoemen!
@Suus
Ik kan mij niet herinneren dat de fisio het hyperventilatie noemde, maar hij zag wel dat ik verkeerd ademhaal. Ben benieuwd wat daar de volgende stappen in gaan worden.
Hoop op verbetering en dat ik hier mensen dan mischien ook een goede richting richting op kan helpen.
Maar aan het hormoon Cortisol kan het dus ook liggen of is dat nier?of is het de stress wat de hartoverslagen uitlokt?
stress en hyperventileren
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Zou ik dan onbewust hyperventileren? Ik kan me dat niet zo in me opnemen strss ben ik wel heel gevoelig voor!!
Dat is in de meeste gevallen onbewust
Wat moet ik dan doen?bewust op mijn ademhaling letten,dat is inademen vast houden en dan uitblazen he?
Je kunt naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen
Nu met de kerst voor de kerst voor de deur heb ik heel veel last van hartoverslagen, dan raak ik weer in paniek pfffff
de stress van de feestdagen dus