Ja dat kan dus
Ik durf er amper voor uit te komen maar bij mij is een paniek stoornis vastgesteld. Je voelt je wat zwak dat je niet goed met spanning stress kan omgaan.
Ik heb wel een paar vragen voor John÷
1. Ik word s nachts nog wel eens wakker met hartkloppingen en hartoverslagen . hartkloppingen voel ik soms in de oren.
Kan dat s nachts gewoon doorgaan? ? Ik heb wel vaak nachtmerries.
2.als ik dan s morgens wakker ben, denk je toch na , over wat je nachts voelt. Dan krijg ik pijn in de borst en weer hartoverslagen. Komt dat doordat je er over piekert?
3. Ik werd vandaag in de winkel opeens beroerd, hartoverslagen, zweten. Pijn in linker borst, linker arm. Bang dat je flauw valt.
Vind winkels eng. Probeer er niet aan te denken maar toch gebeurt bovenstaande nog wel eens. Thuis heb je daarna hartoverslagen, weer pijn in de arm/borst. Zijn dit nou de angst, paniekstoornissen en de gevolgen daarvan?
Nog even een aanvullende vraag,÷
4. Ik heb t gevoel dat de ademhaling soms ook pijnlijk is.
Hoort dat er ook bij.?
Ik probeer te gaan begrijpen. Mede door uw antwoorden, hoe een paniekstoornis werkt.
Ik heb bij hartoverslagen wel eens het gevoel dat het in de borst iets naar voren komt , alsof het over iets heen moet.
Kunnen hartoverslagen raar voelen?
Ja dat kan vooral icm hyperventileren
Mijn arts zei dat MIJN HArtoverslagen onschuldig zijn.
Toch had ik er vandaag zo n 10 achter elkaar. En wat verspreid over de dag.En zweten en wat beroerd.Ben wel wat gespannen. Kunnen zoveel achter elkaar dan ook geen kwaad??
@ Ramon soms moet je even geduld hebben
Op alle vragen is het antwoord : Ja dat kan
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ Pieter : ook dat kan geen kwaad
Ik heb soms hele pittige hartoverslagen. Is een tijd terug nagekeken maar nu zijn t hele pittige.ook wat dizzy er bij, licht in het hoofd en zwart voor ogen, flinke pijn in borst,zweten.
Tijdje later weer n hartoverslag.
Kan dit er allemaal bij
Horen?
Ja als je hyperventileert, dan kan dat. Het zal allemaal toch vooral gerelateerd zijn aan angst/stress/spanningen
Ik heb ook veel hartoverslagen (extra systolen) per dag. Meer dan 10 duizend per dag volgens het holter onderzoek. Maar ik maak me daar geen zorgen om. Ik heb dat al mijn hele leven, die hartritme stoornis.
Ik heb ook een volledig rechter bundeltakblok en een linker anterior hemiblok volgens de cardioloog. Dat wordt ook wel een bi-fasciculair blok genoemd. En ook een stabiele angina pectoris klasse 2. Maar wel een goede linker ventrikel functie. Dat is dan weer wel positief.
Het zijn allemaal eigenaardigheden waar ik me niet teveel zorgen om hoef te maken.
Wel was mijn bloeddruk weer te hoog. en vond de cardioloog dat ik het slikken van amlodipine weer moest hervatten. Over een jaar mag ik weer terugkomen, bij de cardioloog. De vaatchirurch zal ik wat vaker zien of spreken met controle afspraken.
Vraagje÷ kun je nachts ook last hebben van hyperventilatie?
Ik werd vannacht wakker, t was even zwart voor de ogen.
Ik heb ook slaapapneu, waarvoor ik n beugel draag
Reactie op Bart zijn verhaal. Ben blij dat te lezen. Ik had eerst altijd hartoverslagen met die harde bonk zeg maar. En paar per dag. Heb nu een heel ander soort zeg maar. Dag en nacht een stop zeg maar tussen de hartslagen door. Soms om de 2 slagen dan om de acht soms ook een aantal keren tussen 2 slagen. Nou zeg maar heel veel van die stops. Ene zegt overslagen ander stops. Ik zag zelf altijd die met die bonk zeg maar als overslagen. Ook bij mij is dat op de meting gezien met het holterkastje. Ik dacht wat raar en dan horen van de cardioloog dat het niet gevaarlijk is. Dus nu hoor ik van jou dat je dat altijd al hebt. Stelt wel gerust. Een vraagje nog, ik ben toch nog vaak angstig en nare gevoelens in mijn borst. Heb jij dat ook? Moet wel zeggen ik ben wel een nerveus mens. En maak me vaak angstig. Bedankt alvast als je me antwoord vr groet. Jb
@ Tjeerd
Ja dat kan.