Begrijp precies wat je bedoeld. Heb al vaker holters gehad. Waren idd extra slagen onregelmatigheden op te zien. Maar ze doen er niks aan. En ik blijf in angst. Net was ik ook met de hond gaan wandelen en kreeg er opeens een aantal achter elkaar. Alsof hij het ritme even kwijt is zeg maar. En dan word ik angstig omdat ik heb gehoord dat ze alleen in rust mogen komen….en ik heb ze in rust maar ook met inspanning.
Groetjes
Hoemeer je erop gaat letten en erop focust, hoemeer klachten zult je ervaren. En dat heeft dan troch alles met stress en angst te maken
Ik voel bij hartoverslagen ook hele rare enge dingen. Net of er iets tot uitbarsting komt. Het voelt eng en hard aan. Net of de hartoverslag ergens tegen aan komt.
De dokter zegt er is niks. Doet t makkelijk af.
Hartoverslagen kunnen dus wel eng overkomen?? Dat is geen aanstellerij dus??
Ik heb dat ook in drukte om me heen voel ik ook de overslagen en dan word ik angstig dan wil meteen weg na huis breek me het zweet uit! Ik heb al heel vaak ECG gehad gelukkig niks te zien maar de angst blijft ook een 24u holter omgaat wel wat overslagen maar niet verontrustend hoe kom ik hier van af in behandeling bij psycholoog je moet het van je af zetten ik weet niet hoe want ik voel het toch regematig??
John
Dus als ik het goed begrijp. Is de focus ernaartoe een grote oorzaak van de toenemende hoeveelheid aan overslagen etc. Door de angst en stress die je jezelf geeft. Door dat je maar met een ding eigenlijk bezig bent.
Nu ik rustig zit te type zijn er alweer 10 tallen de revue gepasseerd.
Ondanks dat ik typ zit me focus dan toch bij me hartslag is het de spanning die ik mezelf geef wat dit veroorzaakt.
Of zijn ze er altijd ook als ik bv wel echt afgeleid ben en er geen aandacht voor heb.
@ Ferdinand
Nee het is geen aanstellerij, maar heeft dus alles met angsten/stress/spanningen te maken
@ Patty
De psycholoog is dus degene die je erbij moet helpen om het van je af te kunnen zetten. Wellicht met therapie
@ Dave
Ze kunnen in principe altijd wel aanwezig.
"Ondanks dat ik typ zit me focus dan toch bij me hartslag " Ja dus want je bent met typen dus over de klachten bezig. En onbewust ben je daar dus altijd mee bezig.
Ik vermoed dat je hartoverslagen op verschillende kan voelen
ik heb soms dat ik de hartoverslag voel [ vermoed ik] en dat ik vlak daarna een soort sprongetje / dingen bewegen in de borst voel
kan dat ook bij hartoverslagen horen John?
Ddokter zegt hartoverslagen onschuldig maar toch
Volgens de dokter zijnmijn klachten oals hartoverslagen en pijn in de borst enz niks. Probeerregelmatig te fietsen. Alleen hoopik dan geen klachtente krijgen.Maar vaak word ik met fietsendan beroerd , pijn in de borst en hartoverslagen .ook na fietsen last vandie klachten. komt dat dan dat je er in je hoofd toch mee bezig bent.??
vind t belangrijk om tochtebewegen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je blijft er continue bewust of onbewust op letten. Je zult hyperventileren en dan blijven de klachten
Ik heb het al zo lang is er niks anders wat we kunnen doen we krijgen het niet uit onze kop gezet John vreselijk ga ermee na bed en ik sta ermee op pfffffff
En mijn vraag. Kan t hart af en toe bij n hartoverslag een soort sprongetje maken? Zo voelt t tenminste. dokter zei ÷ was niks met mijn hart maar dit voelde ik daarna
Dat kan idd zo aanvoelen
@ Sarah
Ga naar de huisarts en vraag professionele hulp voor je angsten
Beste allemaal,
Ik heb een poosje minder tot geen last gehad.
Daarna toch weer wat meer.. fysio aangevraagd zij constateert geen hyperventilatie tot op heden, wel goede oefeningen gehad voor als ik veel overslagen heb. Ook psych geraadpleegd, zie ik ook veelvuldig als tip langskomen. Hoewel erover praten wel oplucht, lijkt het erop dat ik aan hartoverslagen kom door de voorfase vd overgang.
Dus lieve mensen ik moet ermee leren leven.
Ben een echte stresskip, veel stressklachten, maar dokter heeft verder niets gevonden.
Nou had ik vanmorgen een spannende afspraak. In de
Uren daarna had ik flinke spanning in de borsten, pittige hartoverslagen en wat beroerd, dizzy. kan de ontlading via klachten daarna ook gebeuren John?
Je verwacht t eerder daarvoor of tijdens afspraak.