@ Frank
Ja dat kan inderdaad. Het klinkt als hyperventilatie aanvallen.
Doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
Bij mij ook allerlei spanningsklachten. Niets aan de hand, zeggen de medici. Hartkloppingen, hartoverslagen, pijn in li borst , li arm enz
Ik heb bijv bij bukken/overeind komen hartoverslagen. Ben je dan overeind, dan duizelig. Even later weer duizelig. Ook nog een hartoverslag
John÷
kan spanning/ angst/stress je zo in de greep houden?
Ik heb ook last van hoge bloeddruk, dat wordt eind volg week weer bekeken of het nu weer goed is.
Ja dat zou zeker kunnen
Hey, ik heb dit ook, heb er een paar per minuut, de hele dag door. Soms ook een (halve) dag niet. Heb het sinds een paar maanden. Het geeft me een onrustig gevoel. Mijn huisarts zegt dat het stress is in het lichaam en dat het geen kwaad kan. Op een ECG waren er 2 te zien (vrij slank aldus de cardioloog) en een sinusritme. Maar ik zag dus net op TikTok dat een jonge meid zei dat ze door hartoverslagen een hartstilstand heeft gehad… Dat is echt mijn grootste angst. Ik heb hele erge health anxiety. Ik dacht dat dat alleen kan als je een onderliggend hartprobleem hebt. Zij zei dat die PVC vanuit de kamer kwamen en dat dat niet goed was. Maar hadden ze dat dan bij mij op de ECG gezien? Als die PVCs niet oké waren geweest? Ik weet nog dat de cardioloog erbij had geschreven dat niet alles uitgesloten kan worden door alleen een ECG, logischerwijze. Ik ben nu echt weer heel erg bang dat er iets niet goed is met me. Ik denk dat ik binnenkort bij de huisarts ga vragen om een echo. Kan iemand me geruststellen?
Dan had "die meid" dus een hartafwijking. Dat is bij jou niet aan de orde anders was dat wel gezien door de cardioloog. Maar je geeft zelf aan dat je een angststoornis hebt. Beter om daar dan professionele hulp voor te zoeken dan van allerhand onderzoeken te doen alleen maar vanwege angst
Ik sta enorm onder stress. Cardioloog heeft niets gevonden.
Toch veel.klachten. je voelt, als je bijv wakker word , rare bewegingen in je linkerborst en enorme langdurige zweetbuien.
Tijdje later zit ik rustig op de wc. Voel me opeens zo raar worden, duizelig, misselijk, zweten. Daarna pijn in de li borst en li arm.
Nachts voel je vreselijke pijn in de borst, heb ook elke nacht vreselijke nachtmerries.
Zijn er ook geschikte ontspanningsoefeningen op google te vinden? Heb jij daar tips over. John?
Alvast bedankt
Heb veel hartoverslagen en hartkloppingen. Controle bij cardioloog÷ niets aan de hand. Heb ook veel last van hartoverslagen als ik buk / overeind kom en ben dan ook steeds flink duizelig.desondanks toch maar in de tuin aan t werk, immers mooi weer.
Nu had ik nog veel meer last van hartoverslagen, bij het bukken, overeind komen. Ook tussendoor hartoverslagen.
Net of je er op gefocust bent.
Bij de laatste keer overeind komen was ik zo ontzettend duizelig. Het duurde heel lang voor ik normaal kon staan, dat de duizeligheid wat terug trok en het weer normaal voelde. Raar, koud, pijnlijk gevoel in t hoofd. Ben vreselijk geschrokken hier van. Is dit nou hyperventilatie en komt het ook door het opstaan John?. Ik sta express langzaam op.
Jose/Mans Het zou ook in een berichtje kunnen dan hoef ik maar 1 x antwoord te geven op nagenoeg dezelfde vraag.
Je klachten passen bij angsten en hyperventilatie. Het snel overeind komen en dan duizelig worden, komt door de bloeddruk die dan even daalt. Als je hierdoor nou in de stress schiet, ga je dus ook weer hyperventileren en dan houden de klachten wel even aan.
Als je vaker angsten hebt voor enge ziekten, is dat een angststoornis. En hyperventileren en "hartoverslagen" horen daar dan bij. Dan kun je het beste professionele hulp inschakelen van een psycholoog. Dat kan via de huisarts.
Voor ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen zou ik naar een fysiotherapeut gaan. Die kan dan ook kijken of de oefeningen goed worden uitgevoerd
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ik heb veel klachten. dokter zeg dat het allemaal spanning is. ik schaam me er wel voor, durf er ampper over te praten.
voelt de gekste dingen. gisteravond rustig op de bank zitten.
voelde op gegeven momen allerlei soort kloppend ronde bewegingen in mij borsten en daar tussen. net of het naar voren kom. ging een tijdje door.je begint soms aan je zelf t twijfelen wat je voel. wat kun je nou doen op dat momen.
moet ik even gaan lopen John of het maar over mij hen laten komen? had wel stress gehad maar ook.opluchting overr iets.
Je moet je er vooral niet voor schamen ! Je bent niet de enige met dit soort klachten. Het zou kunnen dat je hyperventileert tgv spanningen of stress.
Doe eens de test op:
https://www.adempunt.nl/hyperventilatietest/
Ik heb allerlei klachten. Stress , zegt de dokter.
Ik word er echter gek en angstig van.
Vanavond bijv zat ik rustig op de bank.
Wordt n aantal keren heel raar, elke keer zakt t weg , als ik wat ga verzitten. maar het komt steeds weer terug.
Raar gevoel, je kunt niet rustig zitten .is net of er wat gebeuren gaat. Beetje onwerkelijk gevoel. Het horen en zie.n Is ook even minder. Is dit nou angst/,hyperventilatie John?
Ik kan niet rustig op de bank zitten.
Daar lijkt het wel op @ Paul
Bedankt John voor je reactie. Dus een eventuele verdere afwijking was dan te zien geweest op de ECG? Ik heb sinds kort ook hele erge netelroos, sinds een maand of 3, bijna elke dag. Kan dat ook echt puur en alleen door stress komen? Ik wou dat ik me gewoon weer normaal voelde. Ik heb sinds een maand therapie mbt de angststoornis en trauma.
Dat zou idd gezien zijn op een ECG. De therapie zal nog even nodig hebben
Huisarts geeft aan, dat al mijn klachten, zoals hartoverslagen/hartkloppingen/pijn in borsten/armen enz , stress klachten zijn.
je kan je nauwelijks voorstellen, dat die klachten zo ver gaan..
Ook als ik fiets, heb ik hartkloppingen/hartoverslagen en ook wel het gevoel dat mijn ademhaling even stil staat, dat het geblokkeerd wordt.
Als ik in rust ben, heb ik ook veel klachten. Je wil zelfs dingen vermijden, zoals fietsen , wandelen EN maar bezig zijn, zodat je niet stil hoeft te zitten. is dat nou een angststoornis John?
ik wil ergens wel hulp zoeken, maar ik heb ook een behoorlijk schaamtegevoel.