Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor spier ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Dan weet je ook zeker dat je ze goed doet.
Tegen zo'n aanvallen waarbij je dat gevoel krijgt dat je adem wordt afgeknepen zou je ook een hyperfree kunnen gebruiken.
https://www.leef.nl/hyperfree-tegen-hyperventilatie-953501?sqr=hyperfree
Bij mij is een angststoornis als diagnose gesteld. Ik zie op de site veel dingen over angst maar ook hyperventilatie .
Ik heb regelmatig last van een paar keer achter elkaar dat je t gevoel hebt dat de adem afgeknepen wordt. En dan meteen een heel onrustig gevoel met hele snelle bewegingen in de borst, met t gevoel bijna geen lucht meer te krijgen.is dat nnou hyperventilatie, door angst.?Hoe moet je die 2 begrippen zien John?
Ik heb veel last van hartoverslagen en hartkloppingen.
Niets gevonden is er.
Ik had vandaag allerlei blaasonderzoeken vanwege de longen.dat blazen zag ik vreselijk tegen aan.. Erg gespannen.ik had vooraf , tijdens, na de onderzoeken last van hartoverslagen en hartkloppingen. Kan dit allemaal komen door de zenuwen en nerveusiteit?
Ik kom bij toeval dit forum tegen en begrijp dat je hier vragen kunt doen.
Ik heb af en toe last dat je soms even geen adem krijgt . Dat gevoel blijft dan n tijd achter elkaar door gaan. Ben gestrest maar ze hebben niks kunnen vinden bij mij. Is dit nou hyperventilatie?
Daar lijkt het wel op
Doe eens de test op:
Ik heb ook n vraag over hyperventilatie.
Ik heb als ik bijv overeind vd grond kom, last van duizeligheid , hele snelle/ soort kloppende bewegingen, gevoel even geen adem., wat beroerd. Is dat ooj n vorm van hyperventilatie? Dat is volgens mij n breed begrip
Dat kan met je bloeddruk te maken hebben. Als je snel opstaat kan de bloeddruk heel even zakken en dat kan dan die klachten veroorzaken.
Goedemiddag John. heb last van hartoverslagen en hartkloppingen. Er blijkt niet s aan de hand.
toch voel ik de hartoverslagen op verschillende manieren.
soms een soort harde klap/,klap,
soms een harde beweging /beweging in de linkerborst enz
Pijn in de borst en arm links.
kun je hartoverslagen op verschillende manieren beleven, voelen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja hoor dat kan.
John nog even naar aanleiding vorige vraag over hartoverslagen. Ook ik heb daar veel last van. De dokter zegt dat er niets is.
Kun je bij hartoverslagen ook gevoel hebben dat je adem wat afgeknepen wordt en beetje beroerd gevoel, wat duizelig.
Kan t zo zijn dat je sommige dagen er minder last van hebt en soms dagen dat de hartoverslagen de hele dag achter elkaar door gaan?
Dat komt doorgaans door hyperventileren. En dat kan dan een gevolg van angst/stress spanningen zijn
doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
Fijn om te lezen, hoe hartoverslagen werken.
Ik heb daar ook last van. Dus handig om te lezen.
Heb er ook n vraag over.
Ik heb de hartoverslagen met bijv. traplopen, / fietsen/ wandelen / bewegen maar ook in rust. Kan dat allebei John? Je verwacht ze niet in rust.
Ja dat kan. Bij heel veel mensen juist in rust. Dan begint het in het hoofd te malen
Ik ervaar ook verschillende hartoverslagen
Soms een soort van tikje li borst
Soms lijkt het echt of hij een sec stil staat.dat is het engste gevoel alsof je even de adem wordt benomen
Soms een roffel met veel snel onregelmatig serie achtereen.
Soms een harde boem.
Wat gek dat t allemaal verschillende zijn
John, ik schrik altijd van de hartoverslagen.
Het is soms een heel krachtig en heel snelle beweging, soms op een andere plek in de linker borst, wat dieper in de borst.
Pijn in li arm, vreselijke zweetbuien. Duizelig, . Duizelig heb ik ook als ik op sta, iets vd grond pak.
Het is idd heel verschillend, die hartoverslagen.wordt er angstig van.zou de angst de hartoverslagen erger maken John? Hoe werkt dat?