Je zou een verwijzing kunnen vragen voor een psycholoog voor professionele hulp.
Ik heb de nodige onderzoeken gehad , niks gevonden.
Toch veel.klachten zoals hartoverslagen, hartkloppingen en pijn in de borsten. Zeker ook met werken [ postbode op de fiets/ dus fietsen, lopen], dan ook veel en vervelende pijn in de borsten en tussen de borsten en hartoverslagen ,met af en toe gevoel dat je even geen lucht krijgt/ hartkloppingen.
Soms durf ik amper naar buiten . Ook werken wordt beladen.
Het liefst zou ik niet werken. Hoe kom je uit dit angstpatroon? Want thuiszitten is ook niet de oplossing. Dat wil ik ook niet .
Je hebt professionele hulp nodig om daar uit te komen. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psycholoog
Ik ben doorgestuurd naar de cardioloog met div klachten.
Die vond niks. Angst gaf hij aan. Ben nieuw op dit forum.
Ik vind angst een moeilijk begrip in deze.
Vanmorgen moest ik bijv een coronaprik halen. Voor mij vervelend want ik ben daar geen held in. Ik had vantevoren
Hartkloppingen , je voelt t kloppen. licht in hoofd heel onrustig gevoel, beetje beroerd, pijn in linkerarm enz. Coronaprik deed ook even flink pijn.weer angst.
Maar ik heb ook hartoverslagen en hartkloppingen enz als ik even rustig lig/zit.
Ik probeer t allemaal een beetje te duiden.
John, je kunt dus klachten krijgen met spanning maar öok in rust situaties??? Beetje ongrijpbaar??
Ik was vandaag aan t fietsen. Onderweg kreeg ik hele snelle, rare kloppende bewegingen, kreeg t wat benauwd , net of je moeilijk adem kreeg. Aan de ene kant had ik drukke week, dus wel gespannen, aan de andere kant ontspannen. Meteen daarna hartoverslagen en hartkloppingen. Dat blijft maar aanhouden. Nog meer en heftiger. Ondanks dat ik ben nagekeken, ben ik best angstig. Vanmorgen had ik wel zoiets van, als ik maar geen klachten krijg. Nu zit ik mezelf gek te maken. Normaal krijg ik bovenstaande klachten als ik rustig zit enz maar nu met fietsen/inspanning.
John, Kun je zulke klachten ook krijgen bij fietsen inspanning ?
Ja dat kan zeker
Ik heb last van n angst stoornis. Veel stress.
Veel last van spanning klachten.gisteravond lag ik even op bed en werd af en toe duizelig, raar. Probeerde juist te ontspannen na moeilijke dag.
Vorig jaar heb ik n vervelende duizelig heids ziekte gehad. Dus dan denk je terug.
Deze klachten zou je toe kunnen schrijven aan angst John?
Ik krijg in de gaten dat angst Veel met je kan doen.
Angst en hyperventileren.
Voor het hypervetleren kun je naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.
Je kunt ook een Hyperfree proberen als je zo'n aanval krijgt.
https://www.leef.nl/hyperfree-tegen-hyperventilatie-953501?sqr=hyperfree
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ik heb last van angsten, is uit medische onderzoeken gebleken. ik vind het heel eng.
vanmiddag had ik weer een enge situatie. zat rustig wat te werken op de computer . uit het niets hele snelle kloppende bewegingen, gevoel dat ik even geen lucht kreeg. alsof het afgeknepen wordt. een hartoverslag of hartkloppingen?
enorme koude zweetbuien, blijven maar aanhouden. daarna pijn in de borst en heel vast last vd linkerarm en hartkloppingen misselijk . klachten blijven aanhouden.
daarna een heel onrustig gevoel. wordt er heel bang en angstig van. ondanks dat er niks met mijn hart is, ga je heel erg twijfelen
wat kun je het beste in zo n situatie doen? je komt heel moeilijk uit je angst op dat moment , blijft maar hanngen .john
Nog even n aanvulling op mijn bericht net john
ik ben geneigd in zulke situaties naar de huisarts te gaan. zo wordt je door angst geleid maar de huisarts ziet mij elke keer aankomen
Je hyperventileert blijkbaar. En angsten kunnen dat veroorzaken. Daar moet je dan dus wat aan doen. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de psycholoog.
tegen die aanvallen zoals je die nu beschrijft kun je ook wat doen.
Dat heb ik in het vorige bericht al aangegeven
Ik heb door stress en weinig ontspanning veel klachten. Zoals hartoverslagen. Hartkloppingen e.d.
Is niets gevonden. Toch bijv veel hartoverslagen dagelijks. Soms heleboel achter elkaar. Soms voel ik 'm naar boven gaan, soms opzij of schuin.
Ik heb op google al eens gezocht naar geschikte ontspanning s oefeningen. Maar er is zoveel.
Weet jij John als expert wat geschikt om te oefenen voor ontspanning?
Ik heb door stress en weinig ontspanning veel klachten. Zoals hartoverslagen. Hartkloppingen e.d.
Is niets gevonden. Toch bijv veel hartoverslagen dagelijks. Soms heleboel achter elkaar. Soms voel ik 'm naar boven gaan, soms opzij of schuin.
Ik heb op google al eens gezocht naar geschikte ontspanning s oefeningen. Maar er is zoveel.
Wat ik nog vergat John, is dat ik ook veel last heb, van opeens hele snelle rare kloppende bewegingen. Uit t niets. Gevoel dat je adem afgeknepen wordt. Vreselijke zweetbuien. Ben wat beroerd dan. Soms volgen dan hartkloppingen een tijd.
Ook wel hartkloppingen die je in de oren voelt.
Heb wel eens gehoord dat adem halings oefeningen daarvoor geschikt zijn.klopt dat?