@ jennie
een terugval kan altijd en doorgaans is er ook een reden voor
Goedemiddag
Ben bij cardioloog gewest vor veel stressklachten zoals hartoverslagen en hartkloppingen enz
Hij kon niks vinden. Ik probeer zovel mogelijk stress te voorkomen maar dar is makkelijker gezegt dan gedaan
Heb ook geregeld dat het zo raar begind te kloppen,bewegen in de borst.Je krijgt haast geen lucht vor je gevoel en je zweeet heel erg. Daarna ook pijn in de borstt. En dat meerdere keren agter elkaar.tijdje later komt t weer terug. Heel angstig. Ik heb eel eens gehoord dat ademhalings oefeningn helpeen.
Klopt dat John? Kun je di vindn op googel?
Het beste is daar dan mee naar een fysiotherapeut te gaan. Die kan de oefeningen met je doen en dan ook kijken of je ze goed uitvoert
De cardioloog zei tegen mij,je hebt een angst paniek stoornis. Niks met t hart. Dat was t. Daar sta je dan. Geen idee wat dat allemaal betekent.
Klopt het John, dat je daar een aantal klachten onder kunt rekenen? Hartoverslagen hartkloppingen, rare pijnen in de borst? Ik heb ook geregeld pijnscheuten in de borst? Krijg de indruk dat de angst ]paniek zich in allerlei pijnen/klachten kan uiten??
Het zijn klachten die daar idd door veroorzaakt kunnen worden en vervolgens nieuwe angst en paniek veroorzaken. Bespreek het met je huisarts en vraag een verwijzing voor een psycholoog
Kijk maar eens op onderstaande link welke klachten er allemaal door veroorzaakt kunnen worden:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
en ook:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angsten-en-hartklachten/
Ik ben met hartoverslagen en hartkloppingen naar de cardioloog geweest. Die heeft onderzoek gedaan en niets gevonden. Toch blijf ik er last van houden. Sta wel onder spanning.
s nachts word ik wakker met hartoverslagen en hartkloppingen. Ook s morgens bij het wakker worden een tijd. Droom wel veel.
John een vraag aan u÷ gaat dit s nachts ook gewoon door? Dat verwacht je niet zo.
Ja dat kan ook 's nachts gewoon doorgaan
Dank voor uw antwoord aan Erica.
Ik.zit indezelfde situatie als haar. Ook nagekeken door cardioloog. Niets an de hand. Angst word r gezegd.
De klachten gaan maar door idd öok s nachts. Soms overdag uren lang hartkloppingen. Pijn als je op de borst drukt enz
Met traplopen ook veel hartkloppingen,hartoverslagen.of als je trap af bent, hele flinke pijn in borst.
John. Ik begrijp van u dat angst zich op.allerlei manieren kan uiten??
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja dat kan en ik heb hier gisteren een link geplaatst van mogelijke klachten bij angst en hyperventilatie
Dank voor uw antwoorden John.
Ik heb de lijst met mogelijke angsten bekeken.
Ik heb ook wel eens, ineens rare kloppende bewegingen in de borst en dat je moeilijk lucht krijgt en je voelt het daarna in de oren. Kon dat niet zo vinden in de lijst. Mogelijk niet goed gekeken. Ga er van uit dat dit soort klachten er ook bij horen??
Dat is dus hyperventileren
Mijn cardioloog zegt dat mijn klachten voortkomen uit angst en paniek . Ik probeer dit te begrijpen. Heb jouw lijst met angstklachten goed bekeken.
Ik was vanmorgen erg nerveus voor dingen vandaag/ deze week. Moest nu ergens heen. Iets spannends. Had op de fiets flinke rare hartoverslagen/ hartkloppingen. Sommige overslagen trokken door het hoofd weg. Veel pijn in de borst. Fietsen ging erg zwaar.
Terugweg weer veel pijn in de borst en fietsen was weer zwaar.
Nu een hele tijd later heb ik nog steeds hartkloppingen en overslagen en pijn in de borst. I
☆John÷ is dat vandaag dan begonnen met paniek, wat een tijd later dan angst is? Probeer t te doorgronden
Het ia angst en onzekerheid waardoor je gaat hyperventileren en dan in paniek raakt en nog meer hyperventileert.
Ga naar een fysiotherapeut voor het hyperventileren
Bedankt voor t antwoord John. Heb bij de huisarts een verwijzing gevraagd voor de fysiotherapeut.
Huisarts had het over een psycholoog. Omdat ik angstig ben.
Ik had bijv tussen de borsten een hele brede strook, van boven naar beneden , met pijn en daar word ik al erg angstig van. Wat is wijsheid John?
Allebei de opties van fysio en psycholoog? Ik ben ook maar n leek
Ja beiden.
De fysiotherapeut voor de hyperventilatie en de psycholoog voor de onderliggende oorzaak voor het hyperventileren. Angst!