John
Veel last van hartoverslagen en hartkloppingen.
Cardioloog geweest, niets aan de hand.
Je gaat onbewust nadenken wat je voelt bij hartoverslagen en hartkloppingen. Hartoverslagen voelen soms lang aan. Dan denk ik ÷ is dat 1 of zijn t er meer?
Dat nadenken÷ daar moet ik mee stoppen denk ik??
En het over me heen laten komen?
Zo kweek je angst??
klopt helemaal
lees ook eens
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angsten-en-hartklachten/
Wat Anoniem schrijft, herken ik wel. Zelfde verhaal , cardioloog zegt dat er niets is.
Toch zijn de hartoverslagen flink beangstigend.
Ik had vandaag dat ik hartoverslagen achter elkaar had. Voelde zeer angstig. Net of je adem tekort komt,licht in hoofd . Pijn in linker borst of linker arm. Enorme zweetbuiem daarna, duurde wel 10 minuten
John. Het lijkt wel of je in een angstverhaal zit. Een Angstaanval, zou dat kunnen? Je gaat zelfs twijfelen aan de cardioloog.
Dat kan zeker en dan vooral hyperventileren want dat veroorzaakt de klachten die je beschrijft
Zie ook de link in het vorige bericht
de cardioloog heeft niets kunnen vinden , n.a.v. mijn hartoverslagen /hartkloppingen en dat soort klachten.
John: toch heb ik geregeld, dat het opeens heel onrustig wordt in mijn linkerborst. Snelle /soort kloppende bewegingen, beetje gevoel geen lucht te krijgen. Soms als je staat /beweegt / loopt/zit /fietst enz. het is een behoorlijk angstig gevoel.
moeilijk te negeren en te accepteren.
ik lees veel op het forum over angstklachten/hyperventilatie. Horen deze klachten daar ook bij?
Die kunnen er zeer zeker bijhoren
Vraag voor John
Ben door mijn vele hartkloppingen en hartoverslagen erg angstig. Cardioloog heeft niets gevonden.
Vanmiddag overkwam mij iets raars. kwam uit een snackbar en werd vreselijk beroerd. Door moeheid, warmte, kan slecht tegen kleine ruimtes?? Hartkloppingen hartoverslagen. Vreselijke zweetbuien
Toch maar op de fiets naar huis gestapt. Het Bleef aanhouden. Ik probeerde bij t fietsen rustig adem te halen maar kreeg heftige hartoverslagen. Thuis bleef het aanhouden. Zeker wel totaal zo n 30 min. De zweetbuien nog n stuk langer. Half uur daarna hartoverslagen. De schrik zit er wel in.
Is dit nou een angst/ paniek aanval wat je wel eens hoort,?
Kan dat zo lang duren?
Hoe ontstaat zo n aanval? Ik was rustig.
Het zal toch een paniekaanval zijn geweest. Misschien druk en warm in de snackbar
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi John,
heb veel hartoverslagen en hartkloppingen. in rust en beweging. naar de cardioloog, heeft niets kunnen vinden.
ben een hele tijd ziek geweest, nu begin ik in hele kleine stapjes met werken/postbode. ik heb de laatste tijd veel geoefend met het fietsen. Veel hartoverslagen/hartkloppingen pijn in de borst onderweg. Nu word ik bang. al voordat ik ga fietsen, denk ik, als ik maar geen hartoverslagen krijg en dan krijg ik ze inderdaad genoegen en de andere genoemde klachten bij het fietsen/werken. waar ik al bang voor was. ik vermoed, dat ik de angst zelf kweek. Het werken is toch best spannend, dat geeft dus ook spanning.
ik denk, dat ik door moet gaan met werken/fietsen, ondanks de hartoverslagen. De angst niet uit de weg gaan.
is dat goed geredeneerd?
Je zou niet aan de angst moeten toegeven. Dat klopt... En als dat moeilijk is, raad ik je aan om met een psycholoog te praten
He John
Heb Veel hartoverslagen. Doorgestuurd naar cardioloog. Die constateerde dat er niks was. Angst/ paniekstoornis noemde hij t.
Heb mede door veel spanning in mij leven veel.klachten, zoals daar zijn duizelig, draaierig, enorme, langdurige zweetbuien, beetje op je benen tollend. Steeds Hele harde hartkloppingen tussen de 2 borsten. Hartoverslagen lijkt wel dat ik die in beide borsten voel Ik heb ook soms zo n onwerkelijk gevoel
Ik weet niet vwat n paniek/angststoornis inhoudt. Maar kunne bovenstaande klachten daar onder valle??
Ja, dat kan heel goed. Kijk maar eens op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan door angsten stress en vooral hyperventilatie
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
Goedemorgen John
Ik begrijp bij dit forum dat er meer mensen zijn met een angst/paniekstoornis. Ook bij mij heeft de cardioloog dit vastgesteld. Aan de ene kant blij te lezen dat ik niet de enige ben, war je wel eens denkt. Aan de andere kant blijft het een vervelend iets. Ik heb ook nog slaapapneu, met n mra beugel. Vanmorgen werd ik wakker en kreeg meteen een enorme zweetbui over t hele lichaam. Heeft wel kwartier geduurd. Al snel gingen mijn gedachten terug naar een draaiduizeligheidsziekte die ik vorig jaar had. Had vannacht veel gedroomd. Heb wel te hoge bloeddruk Kunnen die zweetbuien ook komen.door angst paniekstoornis? Daar leek t wel op.
Dat zou inderdaad kunnen
Hoi allemaal. Ik heb alles even meegelezen, ik heb dezelfde klachten helaas. Hele leven (ben nu 38) al snel met emotie reactie van mijn hart. Met stress periodes meer. Laatste half haar kreeg ik door de hartoverlsagen een paniekaanval bleven ze half uur zeg maar vij zowat elke slag. Hierdoor helaas extra spanning en paniek ontwikkeld. Met psycholoog gesproken en voor de angst emdr gehad. Het is wel.voor de helft minder, de angst dan als ik overslagen heb. Ik heb jaren terug al een holter onderzoek gehad en aan de monitor gelegen. Alles was goed. Maarja vertel dat je angst maar he? Tis zwaar maar ademhalen is echt helpend. 4 x in, 2 vast, en 8 uit. Ik slik wel eens oxazepam maar heb het idee dat ik daar weer hartkloppingen van krijg. Het is ook soms hormonaal gerelateerd bij mij. EN lage bloeddruk, weinig eten, spanning. Kortom m'n hart reageert overal op. Of.... ik merk het want gevoelig. Dit forum of dit onderwerp te lezen helpt me enorm. Om te lezen dat ik niet alleen ben. <3