John÷ nog even een aanvulling op mijn vorige vraag,÷
Wat er gebeurde bij mijn vorige vraag, dat was tussen de middag. Zo aan t eind vd middag heb ik nog steeds heel veel last van hartkloppingen en hartoverslagen . Gaat maar door. Ook flinke, rare pijn in de linkerborst. Ik vermoed dat de klachten van tussen de middag zich verergeren , door de angst, waardoor je nu veel meer klachten voelt.
Zou dat kunnen kloppen?
Dat zou zeker kunnen en vooral in combinatie met hyperventileren
Ik heb veel last van hartoverslagen, hartkloppingen, pijn in de borst en arm. Doorgestuurd naar de cardioloog.Die kon niets vinden. Toch word ik.wel angstig van deze klachten.
Er zijn dagen bij, net, als vandaag, dat die hartoverslagen de hele dag, achter elkaar door gaan en ook de andere klachten de hele dag. Een enkele dag vallen de klachten mee.
Ik word nu gek van de angst.
JOHN, een vraag, wat kun je aan de angst doen?
John
Wat ik nog vergeet÷ ik ben ook wel geregeld beroerd, met rare vervelende pijnen in de linkerborst en in de armen en dan enorme zweetbuien.
De angst heeft mij in de greep, denk ik?
Ik denk het ook. En daar zou je dan voor naar een psycholoog meten gaan. En naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
Hallo John
Ik lees hier veel over angststoornissen enz
Ook ik heb veel klachten. Cardioloog vindt gelukkig niets.
Toch heb ik veel hartoverslagen en hartkloppingen. Pijn in de borst/arm links .in mijn beleving de hartkloppingen en hartoverslagen soms tegelijk. Als je dan gaat fietsen of naar een winkel , blijf je van al die klachten last houden. Bijv in de winkel krijg je zweetbuien, bang dat er iets gebeurt.
Begrijp ik nou goed, dat dit nou een angststoornis is?
Ik schaam me wel, want waarom kan ik mij niet over de klachten heen zetten?
Wat Jan-Jaap vertelt, is wel herkenbaar.
Ik heb die klachten ook, cardioloog heeft niets kunnen vinden.
Ik heb soms rare pijn, die door de borst trekt. gevolgd door hartoverslagen en daarna weer rare pijn. Daarna zweten en pijn in de arm.
John ÷ik moet dus er van uit gaan, dat dit ook angstklachten zijn?
Of het angstklachten zijn kun je het beste zelf bepalen. Ik weet niet of angsten hebt. Maar hyperventilatie zal het wel zijn.
Het is niks om je voor te schamen. Je moet alleen prof. hulp zoeken. Via de huisarts. In je eentje zal dat niet gaan lukken. Je ook alvast naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Of het angstklachten zijn kun je het beste zelf bepalen. Ik weet niet of angsten hebt. Maar hyperventilatie zal het wel zijn.
Het is niks om je voor te schamen. Je moet alleen prof. hulp zoeken. Via de huisarts. In je eentje zal dat niet gaan lukken. Je ook alvast naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.
John.
Ook ik heb een vraag . Ik heb bij opstaan vd bank of omhoogkomen vd grond nogal eens last van duizeligheid . Ik heb de diagnose angststoornis . Kan die duizeligheid ook komen van het angstige, want ik ben erg angstig als dit soort klachten komen of hyperventilatie?Meestal hou ik me even vast en dan is t weer goed. Wel wat zweten en hoofdpijn. Ik heb last van hoge bloeddruk, daarvoor medicijnen gekregen.
Als je te snel opstaat, kan de bloeddruk even zakken even dat kan dit soort klachten veroorzaken
Ik heb volgens de cardioloog last van een angststoornis. Dacht dat ik 1 van de weinigen was, maar ik zie nu op t forum, dat er veel meer mensen zijn.
Vermoed ook dat ik door de angst niet helemaal goed adem/ hyper ventileer.
Ik lig en zit ook wel eens en dan word ik wel eens beroerd/ duizelig en dan ga ik anders liggen/ verzitten en dan is t weer goed .
John÷ Heeft dat ook te maken met angst/ hyperventilatie enz?
Ja dat kan zeker. Je kunt naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen
Ik heb veel last van hartoverslagen in rust en beweging.
Jaren geleden wel eens een inspanningstest op de fiets gedaan. Maar dat onderzoek was niet goed uitgevoerd, zei de huisarts. Daarna een kastje gehad voor 1 dag met ook bewegen. Div onderzoeken gehad . En een kastje voor 7 dagen maar door ziekte toen niet gefietst, gewandeld.
De cardioloog heeft niets gevonden.
Geregeld last van veel hartoverslagen en dus ook met fietsen. Soms wel 5 in ruim n uur fietsen.
John÷ toch door de vele overslagen ga je twijfelen. Ik vertrouw de cardioloog, maar soms , denk ik, had de inspanningstest niet nog gedaan moeten worden en waarom was de 1e inspanningstest niet goed uitgevoerd?. Je gaat door de angst helemaal doemdenken en van alles bedenken. Ik moet de cardioloog gewoon vertrouwen. Als die test nodig was, was dat wel gebeurd.
Is het verstandig om flink te bewegen?
Er zijn geen problemen met je hart dus je kunt in alle vrijheid sporten en bewegen