Hoi John
Bij mij hebben ze een angststoornis vastgesteld. Daar sta je dan. Gelukkig geef jij links aan anderen , waardoor ik me wat meer heb kunnen verdiepen. Heel goed.
Ik heb soms het gevoel dat mijn ademhaling wat raar doet.
Net of je niet goed kunt ademen. Ook pijn in de borst en wat licht in t hoofd. Zweetbuien en wat raar in t lichaam.
Kun je via Google wat ademhalingsoefeningen doen?
Ik zou voor ademhalingsoefeningen naar een fysiotherapeut gaan.
John
Ik herken een aantal dingen op het forum. Ook ik heb een angst/paniekstoornis.
Bij mij komt t geregeld voor dat ik , uit t niets, hele snelle/ rare bewegingen, al of niet kloppend, voel. Net of t steeds sneller gaat. Benauwd, net of de adem wordt afgeknepen. Soms volgen hartoverslagen. Daarna zakt t weer weg. Rot gevoel, flinke angst.Begonnen 1 keer in de zoveel dagen maar nu elke dag meerdere keren en ook steeds heftiger. Angst??
Ook voel ik vaak op verschillende plekken een soort hartkloppingen in de borsten.
Wat kun je t beste doen met deze klachten, vroeg ik me af.
Ademhalingsoefeningen of ontspanningsoefeningen? Hoe wordt je minder angstig,/ minder gespannen? Alvast bedankt.
John,
Ik heb veel klachten. Onderzoeken gehad, cardioloog zegt dat er niets is. Het is moeilijk te geloven.
Ik heb ook slaapapneu, waarvoor een mra beugel.
Slaap slecht.
Ik word s nachts ook geregeld wakker met hartoverslagen/hartkloppingen.
Kan dat s nachts gewoon doorgaan??
Ja dat kan zeker.
John, ik heb veel last van hartoverslagen en hartkloppingen.
Bij cardioloog geweest, die heeft niets gevonden. Toch blijf ik angstig als ik bovenstaande dingen voel. Ik heb bijv ook geregeld hartkloppingen/hartoverslagen en daarna hele snelle kloppende rare bewegingen, gevoel dat je geen adem krijgt. Dus benauwd. Pijn in de linker borst en linkerarm.
Komt dit door de angst die er in geslopen is?
Ja angst stress en hyperventileren
Hé John. Even een vraag. Heb deelen lijst opgeslagen van de hyperventilatie. En herken daarop erg veel symptomen. Kan dat dan zolang duren ? Bedoel heb al jaren klachten. En dagen voel ik me best wel goed. Ben dan zo blij. Maar er komen ook weer klachten terug. En ben dan zo teleurgesteld. En verdrietig. En merk zelf niet eens dat ik verkeerd ademhaal. Door die dingen die ik voel,zoals rare hartslag, en overslagen word je dan weer wat angstig. En blijf hangen in je hoofd. Zou het chronische hyperventilatie kunnen zijn .?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het zal chronische hyperventilatie zijn. En als je niets aan de oorzaken doet gaat het ook niet weg
Oké,, John bedankt voor je reactie. Wat zou ik dan moeten en kunnen doen volgens jou.? Heb bij een psycholoog gelopen,ruim een jaar. Jaren geleden ook al bij paar verschillende. Heb EMDR gehad. Ademhalings oefeningen..meer bewegen,en weet ik al wat niet meer. Vroeg daarom aan jou,of de klachten konden komen omdat het chronisch zou kunnen zijn. Dat kan dus volgens jou. Groetjes. JENNY
Je zou dan toch terug moeten naar een psycholoog. En dan toch nog maar eens naar een fysio om te kijken of je de ademhalingsoefeningen wel goed uitvoert.
Bij mij is een angststoornis vastgesteld.
Ondanks dat de cardioloog aan gaf dat er niks is, blijf ik angstig. Je voelt soms de raarste pijnen.bijv een rare schuine strook met pijn van boven in de linkerborst naar beneden in de rechter borst.
John ÷ Kan angst je zo bezig houden? Ik schaam me er bijna voor
Ja dat kan zeker. En daar hoef je je niet voor te schamen. Je bent zeker niet de enige. Je moet ook iets aan de angststoornis doen. Professionele hulp door een psycholoog.
Kijk eens op zorgprofessionaljohn.com. Daar kun je meer info vinden over angsten, hyperventileren en de klachten die daardoor kunnen ontstaan.
Dank je wel John voor je antwoorden en goede tips.
Dat verklaart bijv. ook de hartoverslagen/hartkloppingen en de pijn tussen de borsten van boven naar beneden .
Ik ga er mee aan de slag
Ik ben nagekeken door de cardioloog omdat ik veel hartoverslagen en hartkloppingen en pijn in de borst/arm enz heb. Niets gevonden. Ben angstig , was de conclusie.
Ben heel erg langdurig ziek geweest. Ben bezig de conditie op te bouwen. Eerst lopen / nu fietsen. Zit nu op ruim een uur fietsen per dag. De klachten met fietsen vallen nog wel mee.
Na t fietsen wel veel klachten, veel hartkloppingen een tijd en de andere bovengenoemde klachten. Ook wel zwart voor de ogen..
John, zou het kunnen dat de spanningen , angst wat los komen? Want het is best spannend het fietsen en het fietsen is flink vermoeiend.