Ja dit is idd een geruststelling
Maar toch als ik er zoveel last van heb kan ik wel even paniekerig zijn . Ik heb al veel gelezen hier ,ook mensen die zeggen van middenrif maag/darmen . Ik merk ook wel als ik last heb van maag/darmen (pds) wat ik heb . Dat ik ermeer last van heb . En ook ben ik begonnen met appelazijn in glas water te doen voor maag en darmen. Wel de troebele die is beter dan de gefilterde
Regulariseerd ook het maag zuur .
Beste Laura,
Ik heb hier ook last van. Ik ben ouder dan jij en heb het idee dat hormonen de oorzaak zijn. Je zou even kunnen kijken of de overslagen op een bepaald moment in je cyclus voorkomen.
Bovendien is een applewatch niet betrouwbaar als je slaapt.
John÷
Ik ben 16 maanden ziek geweest, ondermeer een duizeligheidsziekte. Ook heb ik n angststoornis met veel lichamelijke klachten.
Ben nu heel langzaam begonnen met fietsen , lopen
Voor/ tijdens/na t lopen/ fietsen hartkloppingen, flinke hartoverslagen en hijgen. Flinke pijn in de borst en linkerarm.
Vantevoren ben je toch wat gespannen of t goed gaat/ je geen klachten krijgt. Dus dan krijg je ook bovenstaande klachten.
Ik vermoed dat de angststoornis en misschien hyperventilatie een grote rol spelen??
Het lijkt er dan idd op dat je dus hyperventileert omdat vooraf al in de stress schiet
Als ik wakker word en mijn hart snel voel gaan en zie dat ik 130 heb dan zal de apple watch daar wel juist zijn
Ik heb in de afgelopen week na mijn aorta operatie zo’n 5 dagen in de IC en de MC gelegen met een kraantje in mijn rug en allerlei sensoren. Toen kon ik op de monitor mijn hartritme volgen op momenten dat ik er aandacht aan gaf. Het was doorlopend op de monitor te zien.
Op gegeven moment werd me door verplegend personeel ( tussen neus en lippen) gevraagd of ik bekend waa met ‘ onregelmatig hartritme’. Ik zei: “Ja, al een halve eeuuw, Ik ben er oud mee geworden”” . Het is inderdaad van kinds af aan..
Ik dacht ook terug aan die galblaas operatie die ik in 2014 had gehad en dat er toen ook aandacht voor mijn hartritme was. Een aantal dagen gad ik toen extra in het ziekenhuis gelegen om dat rare hartritme te monitoren. En eenmaal thuis heb ik ook toen nog een dag met een holter gelopen. En ik kreeg toen betablokkers zoals metoprolol. En later nog een andere. Na vele maanden ben ik met die medicatie gestopt toen. Die downers hadden bij mij teveel negatieve invloed op mijn stemming. Ik wil ook geen implantaten,, of ingrepen zoas een ablatie. Blijft er weinig over.. Dus een keuze om dat hartritme wat ik al zo lang had te accepteren.
De operatie die ik nu heb gehad, daar zal waarschijnlijk een wat langere revalidatie op volgen, en daarvoor blijf ik levenslang onder controle. Maar de hartritmestoornis is bij dit een minor issue.
Hey Barth.
Wat ontzettend fijn om te horen dat je goed uit de operatie bent gekomen!
Hopelijk sterk je snel aan.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Fijn, nog een klacht erbij.
Net de trap op gelopen, en nu hoor ik ineens mijn hartslag in mijn rechter oor…..
Wat zou dat toch weer zijn? Of heeft het met elkaar te maken?
Hallo,
Ik heb dat ook, en ook na het traplopen. Momenteel voel ik mijn hartslag steeds bonken en overslaan. Niet alleen in mijn oren maar ik voel het in mijn borst, keel en zelfs handen (als ik bijvoorbeeld mijn hoofd op mijn handen rusten). Binnenkort krijg ik voor de zekerheid een holteronderzoek maar de huisarts was niet onder de indruk (om het maar even zo te zeggen) van mijn klachten. Zelf vind ik het lastig. Is het nou de kip of het ei? Voel ik mijn hartslag omdat ik er steeds op let of ben ik erop gaan letten omdat ik het zo voel? Dat maakt me aan het twijfelen of het iets lichamelijks of psychisch is. Lastig is dat. En het maakt me erg nerveus.
He john÷ bij mij is er een angststoornis vastgesteld. Ook veel last van stress, misschien hyperventilatie. Cardioloog heeft niets gevonden.
Ik kan soms zo erg beroerd/ duizelig worden, met enorm rare zweetbuien. Pijn in de borst / arm , hartoverslagen en hartkloppingen. Ik ga op zo n moment maar zitten en laat het over mij heen komen. Na een tijd begint het af te zakken. Het zijn best wel enge momenten.
Kan stress/angst enz zo veel met je doen?
Hey John,
Is het bij hyperventilatie mogelijk dat je langere tijd of de gehele dag een lichte druk op de borst hebt ?
@KM Ja dat kan dus. kijk eens op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
@Jkd Ja dat is zeker mogelijk
Hoi Barth,
Fijn weer van je te horen en dat je operatie goed is gegaan. Dat moet inderdaad fiks zwaar zijn geweest zijn als je nog zo'n tijd op de IC onder controle bleef. Nu goed revalideren. Is de verwachting dat je straks wel weer gewoon alles kunt doen?
Je hartritmestoornis lijkt nu een minor probleem voor je te zijn geworden. Jij en iedereen in het ziekenhuis heeft kunnen zien dat het geen onzin is dat je voortdurend van die hartoverslagen hebt. Al je leven lang zeg je. En dokters zeggen dat je daar gewoon heel oud mee kunt worden. Cross fingers! Denk je dat je dit nu meer los zult kunnen laten? Of blijf je zoeken naar een mogelijke oplossing?
Knap goed verder op!
Groet, Ellen
Goedemiddag John
Ik lees veel over angststoornissen. Bij.mij is die onlangs ook vastgesteld door de cardioloog. Verder niets gevonden.
Nu heb ik de laatste dagen, de hele dag/nacht last van hartoverslagen ( soms flinke), hartkloppingen. Pijn in de borsten en armen. Door de laatste dagen wordt je toch banger en angstiger. Ga je twijfelen aan t oordeel van de artsen.
Je bent er nu de hele dag mee bezig, het is n soort vicieuze cirkel.
Hoe doorbreek je dit? Is er ook hulp bij n angststoornis mogelijk?