Volgens mijn huisarts heb ik een angststoornis. Heb veel last van hartoverslagen, hartkloppingen, pijn in de borst en pijn in de linkerarm. Geregeld ook meerdere hartoverslagen achter elkaar,gevoel dat je geen lucht krijgt/ afknellend gevoel, gevoel dat je hart stil staat, licht in t hoofd, hoofdpijn.
Ben doorgestuurd naar cardioloog. Die heeft niets kunnen vinden.
JOHN÷
Wat moet / kun je met deze diagnose? Dit zijn gekmakende klachten. Zeker als je er veel achter elkaar hebt. Misschien speelt hyperventilatie ook wel n rol. Heb veel last van stress, ook niet handig.
Je hebt een angststoornis en hyperventilatie en dat kan je klachten toch wel veroorzaken. Zoek professionele hulp voor je angststoornis
Kijk eens op onderstaande link welke klachten er allemaal kunnen ontstaan. Ga ook naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
Hey Anoniem,
Vervelend dat je zoveel klachten ervaart.
Heb je ook echt van die paniek aanvallen en dan alle symptomen?
Of zijn de symptomen zoals hartkloppingen altijd wel aanwezig ?
Sterkte, en hoop dat je snel hulp krijgt zodat je weer vol van het leven kan genieten.
Hello, ik ben nieuw hier en ik heb alle verhalen gelezen . Ik ben al vele jaren bekent met overslagen ook al veel onderzoeken gehad zelfs vorig jaar in mei holther gehad en in november echo,fietstest,cardiogram gehad cardioloog zei same old story. Had toen bisoprolo en apocard gekregen (flecateva) 1 maand genomen 100mg /dag terug controle om te zien dat er geen qrs verlengig was , maar geen beterschap hij had toen gezegt om te proberen 2 x100mg te nemen na 5 dagen wazig zien en draaierig . Gemaild naar cardioloog en zei ja idd kan visis vooroorzaken ofwel proberen naar 150mg ofwel even staken en zien hoe het is. Ik zei wel even staken en zien . Na het ging best wel goed tot nu 3 weken geleden begon de ellende terug een soort van klop schok in buik zo links boven de navel of maagstreek . Vanals ik smorgens wakker word begint het. Ik ben nu wel terug in een negatieve spiraal want als ik wakker word denk ik er direct aan en mijn hele lichaam begint dan te tintelen/zingelen heb geen fut meer ook en wil alleen maar de zetel in liggen ben zo bang weer .....
Hey Cindy,
Dapper dat ook jij je verhaal durft te delen. En vervelend dat je er weer zoveel last van hebt.
Uit je verhaal hoor ik dat je al een aantal jaar bekend bent met dit probleem?
Is het dan juist geen geruststelling dat er in al die jaren nog niks is gebeurd ?
John ,ik heb als ik zit , geregeld dat ik zomaar opeens heel raar /beroerd wordt. Net of er lichamelijk iets engs gaat
gebeuren. Je schrikt heel erg. Als je wat gaat verzitten zakt het weer weg. Ik heb het ook wel als ik sta . Nu heb ik veel lichamelijke en spanningsklachten, zoals hartoverslagen en hartkloppingen. Niets gevonden. Kunnen bovenstaande klachten komen door stress of angst en misschien hyperventilatie ?
Het is heel eng om te ervaren. En rustig te blijven. Je bent bang dat de klachten aanhouden..
Ja dat zou heel goed kunnen.
Je eens wat testen kunnen doen
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angststoornistest/
en deze eens lezen
https://www.zorgprofessionaljohn.com/klachten-bij-hyperventilatie-en-angsten/
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dank je John. Angststoornis is net geconstateerd. Ik ga jouw links bekijken.
Ik was hiernet aan het slapen en word wakker meg een hartslag van 130 hebben sommige mensen hier nog last van?
Volgensmij zei John toen dat het te maken kan hebben met onbewuste stress / angst in je lijf.
Maar in u slaap vind ik dit toch niet normaal dat je hiervan wakker word
Blijkbaar kan je in je slaap ook hyperventileren.
Was toevallig net bij de dokter en nagevraagd.
Mocht je je ongerust voelen kan je natuurlijk altijd een afspraak maken, dit is alles wat ik ervan weet. Heb het zelf al enkele jaren en sta nog steeds elke dag op 😛