Als ik bezig ben en bijvoorbeeld lekker aan het werk dan heb ik er naar mijn gevoel minder last van. Ga ik zitten op de bank een serie kijken of nu bijvoorbeeld het EK voetbal, dan voel ik ze continue.
Zijn er mensen hier die ook Bètablokkers voorgeschreven hebben door de huisarts?
Ik slik 50 mg per dag maar heb het idee dat ik de 24 uur er niet op haal. Verstandig om al eerder een pilletje in te nemen bijvoorbeeld na 22 uur?
Wel fijn om te lezen dat er zoveeel mensen last van hebben.
Is toch wel prettig dat je niet alleen dit vervelende probleem heb.
Hey Remco,
Hoe lang heb je hier al last van en hoe lang slik je de bèta blokkers al ?
Heb zelf namelijk ook het gevoel dat het niet werkt.
Heb hier denk 3 maanden echt last van. Nu sinds 2 weken slik in de bètablokkers. Hartslag is stuk lager door deze dingen maar de overslagen zitten er nog steeds. Alleen zijn ze wat afgezwakt heb ik het idee. Niet meer zo hard.
Ik ga deze week wel terug naar de huisarts om wellicht te kijken of er nog iets anders eventueel mogelijk is. Hogere dosering bijvoorbeeld. Het is denk ik gewoon zoeken wat het beste werkt waardoor het “leefbaar” is.
5 jaar geleden in 1 keer uit het niets boezemfibrilleren. Aantal keer in ZH gelegen met infuus in arm zodat sinusritme weer normaal was. Ze hebben geen idee waar het vandaan komt. Bloed laten afnemen iedere keer maar komt niets uit.
Al zeggen ze nou eens “ u mag geen kaas meer eten want dat is de trigger, dan weet ik waar ik aan toe ben. Helaas is dat niet het geval. Cardioloog zei: het is een ding wat nu kan terugkomen of over een paar jaar, of nooit meer. Tja…. Heb ik niet zoveel aan.
Vreemde is dat ik nooit met een kastje heb moeten lopen. Ook nooit aangegeven dat ik zou zou moeten doen. Toch maar eens op aandringen maar zal ook wel niks uitkomen. Ermee leren leven zal wel het advies worden. Zoals bij heel veel mensen.
Ik heb een vraag voor john, als t mag÷
Ik heb met lopen wel eens een hartoverslag, daarna net of t tekeer gaat in de borst en dan weer een hartoverslag. Uren daarna regelmatig hartoverslagen en hartkloppingen. Alles is door een cardioloog bekeken. Er is niets aan de hand. Kan hyperventilatie ook een rol spelen, want je wordt toch angstig? Alvast dank u voor t antwoord
Heftig zeg…
Hoe hoog was je hartslag eerst ? Heb zelf ook last van hoge hartslag in rust en snel oplopende hartslag bij activiteit.
Zal inderdaad wel aandringen op een holter.
Hoe oud ben je als ik vragen mag
Ik ben 47 jaar jong.
Hartslag is normaal in rust rond de 85. Sport niet want ben angstig dat mijn hart het dan begeeft ofzo. I know…..
maar als ik even inspan zit hij zo op de 120/125
Nu met bètablokkers rond de 65. Scheelt wel eventjes.
Angsten spanningen en hyperventilatie kunnen daar zeker een rol in spelen.
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angsten-en-hartklachten/
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Vandaag weer bij huisarts geweest.
Aangegeven dat de 50 mg bètablokkers de 24 uur niet halen waardoor ik in de avond weer flinke hartoverslagen krijg.
Ik slikte de pil altijd Ron 18:00 uur.
Advies is nu om deze in de ochtend te nemen in plaats van in de avond. Dus rond 08:00.
Op het moment dat de pil is uitgewerkt (20 uur werkzaam) slaap ik en op moment in de ochtend slik in de pil.
Kijken of dat enige verbetering op zal leveren.
Ik houd jullie op
De hoogte.
Ps. Een golfer was niet nodig zei de huisarts omdat ze al weten wat ik mankeer….
Hey Remco,
Bedankt voor je update.
Hoop dat je je snel beter voelt als je het op een ander tijdstip gaat innemen.
Hey John,
Ik schrik snachts wakker met een hartslag van wel 130 of 140. Kan dit ook bij angst horen?
Ja dat kan
Goedemiddag John
Ben door de cardioloog nagekeken voor steeds maar veel hartkloppingen/overslagen. Er is niks aan de hand.
Toch werd ik vandaag zo opeens heel beroerd/ duizelig. Net of je even geen lucht krijgt, gevoel dat je hart even stil staat. Raar/ licht in hoofd. Beetje Zwart voor ogen. Dan klaar. 5 min later gebeurde het weer. Maar niet zo erg. Dan weer klaar. Nog wel tijd hoofdpijn daarna. Maar je schrikt heel erg. Kan dat er allemaal bij horen? Ook door angst, spanning?
John, nog even n aanvulling ÷
Ik voelde bij bovenstaande verhaal ook pijn in de linker borst en arm. Dat maakt het dan nog enger. En je zweet een hele tijd door t hele lichaam.