Je kunt zeker hyperventileren wanneer je rustig zit.
Maar nog erger is wanneer je angst hebt dat er iets kan gebeuren. Dat kun je niet loslaten en daardoor behoud je de overslagen.
Mijn sessies met de poh zijn net klaar en ik kan weer fietsen, naar feestjes, gezellig zijn en noem maar op. We hebben samen de problemen ontdekt en ik heb er zo hard aan gewerkt. Het was absoluut niet makkelijk en het is echt nog niet 100% weg.
Maar ik durf weer alleen thuis te zijn en wanneer ik nu weer eens een overslag heb, kan ik rustig blijven en het vergeten.
Heb ze een paar dagen niet gehad, tot net echt een hele zachte. Kan er nu goed mee omgaan en doorgaan.
Voorheen kreeg ik ze dagelijks en ook meerdere keren. Ik hield ze zelf in stand en ze zijn echt niet meteen weg.
Ik heb en moet heel hard knokken voor mezelf en ook een giga trap onder de kont geven. Je moet willen en zeggen, kom op. Ik ga hieraan werken en ga weer leven! Ik ben niet terug bij af wanneer er weer een overslag of wat angst komt. Ik ga het relativeren en dan merk je al snel genoeg dat je vertrouwen opbouwt.
Ga naar de poh en laat je helpen, werk eraan. Ademhaling fysio heeft enorm geholpen ook.
Hallo Hlll. Hoe gaat het nu met je ? Nog zo angstig ? ook ik voel me de hele dag soort ziek,,slecht zeg maar. Komt weinig uit mijn handen. Hoelang loop jij daar al mee? Ik al twee jaar aan het tobben. En van alles geprobeerd. Ik kom ook amper buiten alleen.
Hallo John. Ik voel me af en toe beroerd worden, wat dizzy, krijg het benauwd en pijn in de borst, het beweegt in de borst tot het op
houdt, dan soms een of meer hartoverslagen, soms blijft het na een tel rust weer doorbewegen met dezelfde klachten. Met pijn en licht in hoofd.
Hart is nagekeken. Kan dit nou hyperventilatie wezen?
Voelt best eng aan
Heb geregeld hartoverslagen en ik denk ook hyperventilatie klachten. Dat gaat dan een tijdje achter elkaar door . Ik weet niet eens of het alleen hartoverslagen zijn. Ik vermoed dat er ook hyperventilatie bij zit. Je bent wat beroerd en daarna pijn in de borst. Bij mij speelt angst een grote rol. Ook stress en spanning. De medici kunnen niks vinden. Wat is het beste John ÷ het over je heen laten komen, hoe vervelend ook? Zijn er nog oefeningen o i d die je op zo n moment zou kunnen doen? Alvast bedankt
Bij mij werden die 11 duizend PAC's in 24 uur bij het laatste 24 uurs holter onderzoekje gemeten. Maximaal 780 in een uur.
De cardioloog liet het mij ook zien op zijn computer. Hij liet me ook die korte momenten van tachycardie zien die toen geregistreerd werden.
We hebben er toen ook over gepraat, maar wat duidelijk was dat het niet ernstig genoeg was om een pacemaker te implanteren.
Zou daar ook geen voorstander van zijn geweest. Ik ben ook geen voorstander van ablatie. Dat laatste vind ik eigenlijk een (kleine) moedwillige beschadiging van de hartspier.
En ik denk dat ik onregelmatige hartritme al een halve eeuw heb. Dus je kan er oud mee worden.
Er was ook iets met mijn middelste kransslagader, de LAD. Maar zo distaal dat het niet in aanmerking kwam voor een dotterbehandeling.
Ik heb nitroglycerine spray voor onder de tong gekregen voor de gevallen dat ik pijn aan de borst krijg. Maar ik heb die spray nog niet gebruikt.
Allemaal kleine dingen voor me vergeleken bij het buikaneurysma wat ik ook heb en wat een maand later per toeval ontdekt is, en waarvoor ik binnenkort een risicovolle operatie zal ondergaan. Dat laat me pas echt kwetsbaar voelen, wetend dat mijn hartconditie niet optimaal is. Maar die operatie, met de operatie risico's die erbij horen, is onder de omstandigheden wel de beste optie voor me.
Het is wel spannend op een niet leuke manier. Die komende operatie.
@ KJBH
De "hartoverslagen" zullen een gevolg van het hyperventileren zijn. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen
Hi,
Ik kreeg net een heftige aanval, me hart trilde en klopte erna en dat tot 6/7 keer aan toe. Weet iemand wat dat is? Het kwam ook uit het niets. Ik heb het vaker maar dan 1/2 keer achter elkaar maar dit was wel heel eng. Het gebeurde een aantal keer achter elkaar, het was echt getril en erna een trillende klopping. Kunnen jullie mij aub helpen 😢
Via een forum kan niemand je daar bij helpen..er kan niets onderzocht worden. Neem contact op met de huisartsenpost
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hey John,
Wat mooi om te zien dat heel veel mensen steun aan jou en dit forum ondervinden.
Gisteren heb ik een ecg laten maken bij de HA, hieruit is gekomen dat deze licht afwijkt zoals hij zei.
In de doorverwijzing naar het ziekenhuis staat ook : dubieuze afwijking ecg rust.
Sinds gisteren ben ik mezelf nu heel druk aan het maken, en worden de klachten dus alleen maar erger.
zojuist bericht terug gehad van een andere dokter. Deze heeft de ECG doorgestuurd naar een cardioloog omdat ze weinig zag op de ECG.
Uitleg is :
ECG middels Siilo verstuurd: Q in onderwand is niet pathologisch, kun je negeren. Neg T V2-V3 is op de grens van normaal. Kan passen bij rechtsoverbelasting bij LE. Als geen pob of dyspneu zou ik niets met ECG doen. Dit met dhr besproken,
Lijkt er dus op dat er niks mis was met de ECG en de eerste dokter ( wat geen cardioloog was ) een verkeerde conclusie heeft gemaakt. Al begrijp ik niks van bovenstaande.
Je zou een lichte en onschuldige hartritmestoornis kunnen hebben. Dat hebben veel mensen en is verder niet gevaarlijk.
Heb je wellicht last van angsten of veel stress?
Hey John,
Bedankt voor je antwoord.
Laatste weken veel last van angst en stress. Daarvoor alleen veel stress.
Het antwoord van de cardioloog, zegt jou dat iets ?
Het antwoord van de cardioloog heb ik, net proberen uit te leggen...
Lees ook eens:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angsten-en-hartklachten/
en doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
Hey John,
Ik ga de links uitgebreid lezen.
Iexcuus ik dacht meer aan een uitleg van de afkortingen.
Bedankt voor uw antwoorden en het werk wat u op dit forum doet.