Hi allemaal,
Na verschrikkelijk en ellendig lang Googelen, ben ik op deze website terecht gekomen. Wel een verademing opzich, fijn dat er iets bestaat waar je met elkaar kan praten over ''aandoeningen''. Ik kom net bij de huisarts vandaan, heb onwijze klachten van duizeligheid. Er wordt nu bloed afgenomen om te kijken hoe of wat. Daarnaast heb ik ook ontiegelijke last van ''hartoverslagen''. Ik ben er al vaker mee naar de huisarts geweest, er zijn zo'n 3/4 ECG'tjes gemaakt, waar ook de hartoverslagen op te zien waren. De huisarts vertelde mij dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat meerdere mensen dit ervaren. Toch blijft er een stemmetje in mijn hoofd die mij continu blijft zeggen dat er echt iets aan de hand is. Ik probeer het echt los te laten, maar het lukt me niet. Ik ben bekend met angststoornissen en paniekaanvallen, wellicht maak ik mezelf gewoon ontzettend gek. Ik ben er de gehele dag mee bezig, ik kan het gewoon niet loslaten. Hoe kan je nou écht zeker weten dat de overslagen onschuldig zijn? Ik ben, zover ik weet, een gezonde vrouw van 32. Maar toch houdt het mij de hele dag bezig, en kan ik het gewoon niet loslaten.
Dat is wat een angststoornis doet
kijk eens op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angsten-en-hartklachten/
Hi! Ik heb exact hetzelfde, hoge hartslag in rust en als ik even opsta wordt die nog hoger en ik heb ook last van hartoverslagen alleen dat verschilt iedere keer soms heel heftig achter elkaar en soms 1x per week. Ik weet geen raad meer en ik begin hier gek van te worden. Ik heb heb verschillende onderzoeken gedaan zo wel in Nederland als in het buitenland en het is altijd goed zeggen ze. Ik denk dan iedere keer dat ze wat over t oog hebben gezien omdat ik op dat moment geen last heb 🙏🙏🙏
Het kunnen stress/angst gerelateerde klachten zijn. Heb je een angststoornis/ziekteangst?
Ik heb alle pagina’s eventjes doorgelezen. Ik lees echt veel herkenbare dingen. Ik las iets over het opstarten van een telegram groep, ik denk dat dat best een goed idee is. Ik had vannacht weer eens voor de verandering een paniekaanval. Er is dan niemand wakker, dus je staat er dan echt alleen voor (ik woon alleen en heb geen relatie). Is dit idee ook haalbaar?
Ik ben gister bij een psycholoog geweest voor mijn angstklachten.
Heel spannend voor tijdens gesprek en tot vannacht nog heel veel hartoverslagen. Schaamte speelt ook nog mee.
Mijn hartoverslagen voelde gister ook anders aan dan anders.
Het leek wel veel sneller.
Dan slaat de angst weer extra toe . Dan zie ik iets over boezemfibrilleren en hup daar ga je weer. Dat uitzoeken van wat je voelt zijn het altijd hartoverslagen of ook hyperventilatie enz enz dat is gekmakend. Ik moet daar mee leren om te gaan.
Ik kan mij niet vasthouden aan de cardioloog en huisarts die zeggen dat er niks is.
Ben altijd bang dat ze fouten maken en dat de spanning nu leidt tot wel hartklachten.
Ik hoop dat ik nu de goede stap hebt gezet, met de psycholoog ondanks mijn schaamte. Het zal wel n lange weg zijn , maar ik hoop aub dat het beter gaat worden. Klinkt misschien als n zielig verhaal maar ik vind angst een serieus probleem. Ook om er überhaupt over te praten
Beste Vlinder92,
Angst en paniekaanvallen zijn vreselijk.
Ik kan inmiddels aardig overweg met mijn overslagen en lach er zelfs voortaan om.
Dan denk ik, hoppa.... daar gaat ie weer.
Als je de angst laat overwinnen wordt het alleen maar erger.
En ook midden in de nacht kun je 112 bellen als je bang bent dat het misgaat.
Beter een keer teveel bellen dan 1x te laat.
Of een telegram groep een oplossing is weet ik niet, ik denk dat je elkaar dan ziek gaat zitten praten.
Dan kun je beter 1 iemand zoeken die je dag en nacht mag bellen wanneer je jezelf niet lekker voelt.
Een goede vriend of vriendin of zo
Wat ook helpt is even in een plastic zakje in en uitademen als je hyperventileert.
En als je hartslag hoog is ga dan op je rug op bed liggen en druk je rug zo hard mogelijk in de matras
Daar zakt je hartslag ook van
Maar vooral, probeer het te relativeren, je bent er nog steeds toch?
Dag allemaal,
Fijn de verhalen op deze site te kunnen lezen. Een beetje dezelfde hartoverslagen ellende als ik ervaar. De informatie en ook smart delen helptl.Ik merk dat ik er al rustiger door wordt. Het besef dat stress de grootste boosdoener is, wellicht onbewuste hyperventilatie? Denk dat het in het begin zorgen waren die stress gaven en vervolgens de hartoverslagen. Inmiddels zijn de vele hartoverslagen zelf de stressfactor.
Ik heb het bij periodes al jaren. Ik ben 67. Het ging altijd weer over. Meestal niet (te)veel aandacht aan gegeven. Maar een maand terug werd het extreem
Het ging afgelopen dagen weer best goed. Afleiding, lekker bezig zijn werkt positief. Vandaag zit ik grieperig thuis en floeberde mijn hart echt heel vervelend, zo'n 15 tot 16 keer per minuut bij een hartslag van ongeveer 65. Ik kan dat zien op de Fibricheck app. Wel handig om er zicht op te krijgen. En als geruststelling, want regelmatig is het gelukkig rustig, hooguit 2 extrasystolen. Vandaag raakte ik echt even in paniek, maar lezen hier bracht wat innerlijke rust. Geen idee hoeveel overslagen er nu zijn. Ik probeer me er niet door te laten opslokken. Maar valt niet altijd mee. Ik heb een holteronderzoek gehad. De uitslag krijg ik olgende week. Mijn eigen geruststelling is dat mijn hart het prima, krachtig en regelmatig, doet bij inspanning. Dat lees ik op deze site ook veel terug..
Zelf denk ik dat het zou helpen als onze klachten niet gebagatelliseerd worden. Het Is misschien niet ernstig, maar het voelt wel ellendig. Goed onderzoek om zaken uit te sluiten stelt mij ook gerust. Misschien is er verband met mijn gebruik van schildklierhormoon? Teveel, of juist te weinig, gezien vrij lage hartslag in rust. Geen idee. Ik heb al aan van alles gedacht.
Ik wacht het advies van mijn huisarts af, hopelijk wordt er niet écht iets ontdekt. Hopelijk krijg ik "het" eronder.
Heel rustige hart-nacht gewenst allemaal!
Klavertje4
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb de intake voor de psycholoog gehad.
Zit nu te wachten op de 1e oproep. Vindt t heel spannend ondanks dat de cardioloog gezegd heeft dat er niks aan de hand is.
Veel hartoverslagen op n dag en ook veel hartoverslagen achter elkaar.
Soms heb je gevoel dat je hart even staat. Licht in t hoofd duizelig en beroerd. Zal blij zijn als ik de 1e afspraak gehad heb
Hoi HPB ik weet er alles van pfffff vreselijk een hel is het die onmacht en angst, ik ben blij dat ik bij de psycholoog ben ook de ademhaling is belangrijk!!
Hallo allemaal,
Ik ben via Google op dit forum terecht gekomen en ik zal mijn verhaal ook even delen.
Ik ben nu 41 en zo'n 14 jaar geleden ongeveer begonnen bij mij de paniekaanvallen.
Het begon met angst voor een ernstige ziekte, dat ging daarna over in steken in de borst en hart overslagen.
Gesprekken gehad met psycholoog en na 2 of 3 jaar waren de paniekaanvallen weg.
De hartoverslagen niet, maar op de één of andere manier schrok ik daar niet meer van of ik voelde ze niet meer zo bewust.
Helaas sinds november weer in paniek door de hartoverslagen, steken in de borst en pijn in linker bovenarm.
Eerst werd er een ECG gemaakt, daar was niks op te zien, alles prima.
Maar dit stelde niet gerust.
Toen kreeg ik voor 3 dagen een holter, deze is doorgestuurd naar de cardioloog.
Ik moest ook een dagboek bijhouden met wanneer ik wat voelde.
De overslagen zijn daar in terug te zien, maar ze zijn ongevaarlijk.
De paniek verdween weer naar de achtergrond.
Maar sinds vorige week zit ik af en toe toch weer tegen paniek aan.
Vandaag had ik een keer een overslag, die voor mijn gevoel wel erg lang duurde.
'S Nachts heb ik vaak dat ik aan één kant van mijn lichaam of zelfs maar bij één lichaamsdeel kippenvel voel.
Komt iemand dat bekend voor?
Een overslag die heel lang duurt is geen overslag. Want anders zou je dus een hartstilstand hebben, en dan ga je dood. Die heb je dus niet gehad. Het kan voor je gevoel wel zo zijn, maar heeft met werkelijkheid niets te maken
Het heeft toch alles met angst/stress te maken
Ik heb al sinds mijn 11e AVNRT, daar ben ik bekend mee en heb ik medicijn voor. Maar sinds vorig jaar kerst heeft de cardioloog pvc bij mij ontdekt. Ik had er toen 5 dagen last van en daarna is het 1,5 maand weg geweest. En sinds deze week is het weer raak, soms dagen niet en soms opeens wel (zoals nu). Ik vind het echt heel erg lastig, want ik ben 25 en ik merk dat het mijn leven begint te beïnvloeden. Ik wil ook gewoon een drankje doen of lekker stappen, maar ik ben zo bang dat ik opeens neerval omdat mijn hart het niet meer aan kan. Ik heb overigens van alles geprobeerd: psycholoog, hardlopen, fitness. Vandaag ga ik naar chiropractor en ik ben benieuwd wat hij kan betekenen.
Ja Esther, ik ben over een tijdje aan de beurt bij de psycholoog. Aan de ene kant is dat wel een opluchting, aan de andere kant is t nu angst, frustratie onmacht idd. Het gaat met je op de loop, het houdt je in de greep. Als ik nu bijv hartoverslagen/hartkloppingen voel , dan voel je in je linkerborst of het overal van boven naar beneden trekt. Een soort dikke lijnen of dat je die lijnen stilstaand voelt. Je gaat je echt van alles i n je hoofd halen dan. Een vicieuze cirkel. Is wel n aanrader zo n psycholoog!!