Ik heb ook soms dat ik in rust ben en mijn hart ineens 120 gaat ook dit zou geen kwaad kunnen
Hoi Brian,
Je schrijft: “ door dit ecg kan ik ook duidelijk laten zien wat het is en kunnen ze je geruststellen”
Dat kan ik me voorstellen. Zelf hoop ik ook dat het bij mij uiteindelijk een storm in een glas water zal zijn, dat het ondanks een raar ECG uiteindelijk allemaal zal meevallen en dat er geen ingrepen of ingrijpende behandelingen nodig zullen zijn. Maar ik moet nog even wachten tot alle onderzoeken zijn geweest.
Het kan zijn dat ze medicatie gaan geven tegen de hartoverslagen dat zal afhangen van wat ze allemaal gaan zien
“Wat ze allemaal gaan zien”
Tot nu toe:
- een gecombineerde geleidingsstoornis (R.BundelTakBlok + L.Anterior HemiBlok)
- (door 24h Holter bevestigde) hartritmestoornis. (Maar géén AtriumFibrilleren!)
Onderzoek wat nog komt: CT scan onderzoek kransslagaders.
Eind van de maand bespreking van de onderzoeksresultaten en dan komt er denk ik ook duidelijkheid over wat het vervolg zal zijn. Of er behandeling of medicatie nodig is of (voorlopig nog) niet.
Dank Esther en Brian!
Ik zal jullie op de hoogte houden..
Die CT scan is de 19e
En de afspraak voor de bespreking daarna de 29e.
Groet.
Als je 780 overslagen max per uur hebt, hoeveel % is dit van het totale aantal slagen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi Brian,
Als je zou uitgaan van een hartslag van 65 slagen/minuut is het op dat moment ongeveer zo’n 20%. Maar dat is dan wel gedurende die piek.
Er is in dat holterverslag natuurlijk ook iets geschreven over het aantal slagen per minuut. (Als Sinusritme) Gedurende die holter varieerde dat 40 - 105 slagen/minuut. (Gemiddeld 70/minuut)
Maar ik weet dat die hogere hartslag was als ik aan het wandelen was. Me wat meer uitsloofde. Daarom lijkt me 65/minuut een beter gemiddelde als ik thuis was. Misschien dan zelfs iets lager.
Er zijn naast de vele PAC’s en meer sporadische PVC’s (max 15/uur) ook korte momenten van tachycardie gezien. 54 heel korte perioden van Atriale Tachycardie (max 144/min) en 1 kort moment van ventriculaire tachycardie (191/min) maar dat is buiten die info over het sinusritme gehouden.
Bij mij stond er ook sinustachycardie gezien maar max 120 met neurvositeit maar ze zien alleen wat er gebeurd op die moment en niet de momenten dat je daar niet bent ze zei u heeft 0.3% extrasystolen in totaal dat is bijna niks maar zoals het nu gaat elke dag elke minuut 4-5 keer als het ni meer is dat is toch wel niet juist
Brian, hoe zijn de 780 overslagen vastgesteld en door wie?
John,
Dat “PAC’s (met aberrantie), maximaal 780/uur” komt van mij. Staat in het verslag van de cardioloog over wat de bevindingen van de 24h holter. (Ik kan in mijn dossier kijken)
Komt qua frequentie misschien ook wel een beetje overeen met het ECG wat bij mijn huisarts is gemaakt, in die 10 seconden van dat ECG zijn ook 2 extrasystoles te zien.
Dat zijn er dan wel veel. En wat zegt de cardioloog daar nou zelf dan over?
Dat het er erg veel zijn.
Maar ik krijg binnenkort dus ook nog een CT scan voor onderzoek van kransslagaders.
Pas eind van de maand een bespreking van de eindbalans van alle onderzoeken. Ik neem aan dat ik dan ook het vervolg krijg te horen. En wat dat vervolg zal zijn, daar moet ik nu natuurlijk nog niet op vooruitlopen.
Bij de huisartsenpraktijk waren ze eerst bang voor boezemfibrilleren, en daarom werd ik teruggeroepen voor het maken van een hartfilmpje (ik was net een kwartiertje weer thuis na een bezoek aan de huisarts) en hoorde ik een half uur later dat ik was aangemeld bij het cardiologie centrum.
Maar er is gelukkig (nog) geen sprake van Atrium Fibrilleren.
Ik ben helemaal nagekeken door cardioloog niets aan de hand. Toch last van veel hartkloppingen achter elkaar en veel hartoverslagen. Tussen de rechter en links borst voel ik de hartoverslagen ook en ook pijn daar. Pijn in de linkerborst. Ik ben vaak bij de dokter geweest. Ik schaam me wel , dat ik zo angstig ben. En elke keer voed ik de angst daardoor ook denk ik
Ik vind het wel een grote stap maar is een psycholoog of zo iets misschien verstandig om daar mee te praten?