Hoi allen,
Uit wanhoop plaats ik voor het eerst openlijk een bericht over mijn probleem. Ik heb al jaren last van zweet voeten en handen. Het vreemde is dat ik er last van heb zodra ik mijn sokken uit doe. Wanneer ik mijn sokken uittrek, kun je al druppels zien op mijn voeten en mijn handen beginnen dan ook klef te worden. Heb het hele internet afgezocht en ben niemand tegengekomen met exact hetzelfde probleem. Heb al meerdere zalfjes en poedertjes geprobeerd die zijn voorgeschreven door een huisarts. Voeten luchten door op slippers te lopen werkt dus niet. Zomervakanties zijn dus een drama. Zou ik een lotgenoot hebben die hetzelfde heeft (meegemaakt) en die hier iets op weet?
Gebruik voor de voeten odaban spray en voor je handen odaban handlotion. verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat.
Vaak is een keer per week gebruiken al voldoende om het probleem op te lossen.
hoi tandor, dat heb ik geprobeerd helpt niks bij mij, ik had gedacht dat zweetvoeten vaak bij wat dikkere mensen voorkwam ik man van 26jr en 65 kilo ik heb er ook veel last van.
grt, michel
Dat heeft met dikkere mensen niet perse iets te maken.
Je hebt odaban geprobeerd en dat hielp niet? Iedere dag wassen en schone sokken?
Drink je voldoende? Gebruik je medicijnen alcohol of drugs?
het middel heb ik gebruikt elke dan voeten wassen en schone sokken, ook katoenen sokken geprobeerd, neem geen medicijnen en drink geen alcohol en toch elke dag zweetvoete, dus de middeltjes helpen echt niet bij iedereen.
grt. michel
Ga eens met die klachten naar de huisarts en vraag om een bloedonderzoek..
ik heb pas geleden bloedonderzoek gehad alles was goed.
als je zweetvoeten hebt kun je er volgens zo weinig mogelijk aan doen, ook al probeer je van alles
Het is een vervelend probleem....
Hoeveel drink je zo gemiddeld per dag en wat drink je?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi Tandor,
Bedankt voor je advies. Inmiddels Odaban gekocht en gebruikt. Ook ik merk geen verschil. Lig nu bijvoorbeeld in bed met natte voeten en handen. Maar zodra ik m'n sokken aandoe zijn ze binnen een minuut droog, ook m'n handen. Heel gek.
Dat is inderdaad wel een vreemd verschijnsel. Dat je handen door de sokken ook droog worden is nog veel vreemder. Ik zou bijna gaan denken dat het een psychologisch effect is.
Ga naar de huisarts en vraag om een nierfunctietest.
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
geen drugs of alcohol gebruik ik echt alles geprobeert, maar zweetvoeten blijft als ik van mijn werk kom heb ik de sokken soms drijfnat.
Draag je veiligheidsschoenen op je werk?
maakt nie uit welke schoenen ik draag altijd zweetvoeten op werk draag ik werkschoenen, thuis en in weekend nikes blijf zweetvoeten houden, mij vriend heeft exact zelfde probleem en draagt geen werkschoenen op werk.
grt michel.
Ga dan toch nog eens naar de huisarts en laat een nierfunctieonderzoek doen
Hee,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zodra ik mijn sokken uitrek gutst het zweet van me af. Ik ben dan drijf nat. In de zomer is dat vooral heel vervelend! Ik kan geen slippertjes aan want daar drijf ik in. Ook met een zomers feestje is het heel vervelend, alles plakt en is nat. Zodra ik mijn sokken weer aan doe wordt het gelijl weer droog... Iemand tips? Niks lijkt te helpen