Hallo,
Pff ik word niet goed van de jeuk aan mijn voeten en handen,
Ik heb het sinds een paar weken, Ik dacht eerst aan allergie, maar kan me zo niet bedenken dat er iets veranderd is.
Vooral snachts word ik wakker van de jeuk aan mijn voeten,mijn handen beginnen vaak als ik sochtens opsta. Heel af en toe krijg ik ook rode bulltjes aan mijn vingers, ook mijn benen hebben af en toe bulltjes die ook ontzettend kunnen jeuken.
Ik ga maandag een afspraak bij de dokter maken, maar wilde graag weten of iemand hier misschien weet wat het kan zijn?
liefss
Ik denk dat dit eczeem is, of een veel voorkomende schimmelinfectie, ook wel zwemmerseczeem genaamd.
Volgens mij zal dat een schimmelinfectie zijn. Ik heb daar enkele weken geleden ook last van gehad.
Als het op sommige momenten echt niet te houden was, had ik het proberen te verdoven met ijsblokjes.
Ondertussen had ik een anti-schimmelspray spray gebruikt voor op de voeten en talkpoeder voor in de schoenen. Niet veel later was de jeuk verdwenen.
Veel succes!
Ah dan zal ik dat ook is proberen..
Tis indd echt soms gewoon niet te houden..
Bedankt voor de tip!:)
Lees meer vragen en antwoorden over een schimmelinfectie aan de voeten
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=schimmelinfectie+voeten&sa=Zoeken#1452
http://www.huidinfo.nl/dyshidrotischeczeem.html
dyshidrotisch hand eczeem, heb dit zelf ook gehad. Erg vervelend maar zijn goede cremes tegen! Zou zsm langs de dokter gaan
word gek van jeuk aan mijn voeten van huisarts;
zalf miconazolnitraat en hydrocortison helpt geen
moer ,
alleen flink azijn instrijken instrijken verlost
enigsinds STERKTE.................
Is alweer even geleden haha, maar destijds was het schimmelinfectie, wat veroorzaakt werd door schimmelinfectie aan mij tenen, door het krabben is het overal gaan zitten, ik kreeg een zalfje en opgelost!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Mijn zoon kreeg ook last van jeukende handen en voeten, met name de voetzool en tussen de tenen.
Hij heeft een gel en zalf gebruikt op volledige natuurlijke basis van een plant uit AFrika en het is volledig verdwenen.
Lees over suikerintolerantie! Ik had hetzelfde probleem en nu ik geen suiker meer neem is de jeuk verdwenen. Lees maar op alle verpakkingen van voedsel,hoeveel suiker daar in verwerkt wordt!
Zelf heb ik een vorm van warmte urtecaria allergie tegen warmte, of in mijn geval eigenlijk een te snelle verandering in lichaamstemperatuur. vooral bij opstaan (je lichaamstemperatuur daalt als je slaapt) of ineens intense inspanning krijg ik jeuk en in extreme gevallen rode bultjes op mijn armen, maar dat gebeurd nog maar zelden.
Ik slik daarvoor certerizine (een anti histamine tegen allergie dus). Neem ik die niet, kan ik ervan uitgaan dat ik binnen 1 of 2 dagen ik in ieder geval bij het opstaan wakker word met jeukende handen en voeten krijg.
Kleine test die je kan doen om te kijken of het dit zou kunnen zijn : als je wakker word en je hebt/krijgt er last van, houd je handen/voeten eens een seconde of 15 onder de koude kraan/douche. Is de jeuk weg, dan is het dus eventueel een allergische reactie op het (te snel) warm worden van je lichaam.
In mijn geval dus simpelweg certerizine nemen 1x per dag en ik heb nergens last van. Is vrij verkrijgbaar bij drogist, maar omdat ik er al jaren last van heb en blijf houden dagelijks is het op recept van huisarts.
Ik heb sinds een week enorme jeuk aan handpalmen en voetzolen. Gekmakend! Er is verder niks te zien, behalve de roodheid van het krabben en wrijven. Heb al het max aan levocetrizine gekregen en nu een zalfje met menthol. Maar niks helpt. Alle tips zijn welkom.
Als het allemaal niet helpt, ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de dermatoloog