Hoi, ik ben een vrouw van 42 jaar jong en kamp al jaren met problemen met mijn rug, heupen en voeten , na foto's en onderzoeken heb ik sculeose in mijn rug en mijn lichaam maakt geen bindweefsel meer aan , operenen aan mijn rug durft niemand aan en voor mijn bindweefsel krijg ik regelmatig injecties van mijn huisarts.
mijn orthopeed zag er echter wel heil in om mijn voet te opereren, en zo gezegd zo gedaan , heb ik in juli 2010 een proefgips gehad om te kijken of er effect was in mijn voet, en ja hoor , de pijn in mijn voet was duidelijk minder, dus welliswaar een beetje angstig maat toch hoopvol heb ik in mijn voet laten snijden , de bovenkant van mijn voet is vastgezet d.m.v. schroeven , daarna 12 weken mijn voet in het gips gezet , na die twaalf weken terug naar het ziekenhuis voor de controlle , helaas was mijn eigen orthopeed op vakantie maar zijn vervanger die mij bekeek zei : ziet er goed uit gewoon je gang weer gaan , voeten zijn om te lopen! maar na een paar dagen ging mijn been enorm opzwellen na bezoek aan de huisarts bleek ik oedeem in mijn benen te hebben , moest daarna regelmatig speciale fisio ondergaan ( wat ik overigens zelf moest betalen) na nogmaals een controlle bleek bij die schroeven geen bot aangegroeid te zijn weer 6 weken gips en elke dag een botstimulator op mijn zetten, na de zes weken bleek dat er werkelijk geen mm bot was aangegroeid de orthopeed bleek toch wel een beetje verlegen met deze zaak, en schrijft weer 6 weken gips voor met de botstimulator, maar vraag mij zelf toch wel af of dat wel zin heeft , of dat bot weer aangroeid , ook omdat mijn lichaam geen bindweefsel meer aanmaakt, mocht inderdaad het bot niet meer aangroeien zou ik weer onder het mes moeten , maar of mijn bot dan aangroeid???? ik zit nu met veel twijfels, weet iemand anders mischien een oplossing of heeft iemand een zo'n gelijkende ervaring?
Wat een nare situatie is dit zeg. Is de orthopeed die u in principe heeft behandeld al weer terug, en wat was de mening van deze orthopeed?
ja allang hij zag dat ik odeem had en toen moest ik gelijk een foto maken nu 6 weken terug, toen moest ik gelijk in het gips, en elke dag 3 uur lang aan de bot stimulator , heb ook nog een extra prik gehad voor de bot groei . maar nog helemaal niks ben nu al vanaf 25 aug de dag van de operatie tot nu in gips ik weet het ook niet meer hoop dat het ooit nog goed komt .
Al zo lang!! En er wordt alleen maar hetzelfde geprobeerd? Het is echt tijd voor een second opinie want dit schiet echt niet op! Heb je iemand die je hierbij kan helpen? Een partner, een vader of moeder of een vriend of vriendin?
heb weer bij huisarts geweest prik in rug gehad heb gevraagt of hij het niet weet hoe het komt hij zij als er over een week niks gebeurt bij orto dan gaat hij achter hun vodden aan moet ik gelijk naar hem bellen waarom er geen bot groei is heeft wel een oorzaak maar wat moet dan uit gezocht worden zij hij hij staat gelijk voor me klaar heeft gelijk geregekld dat ik hulp bij huishouding nodig heb nou ben benieuwd hoe het verder gaat weet volgende week meer ken jij ook zo iets
Goed zo Es, dat is pas assertief! Zo zorg je goed voor jezelf! Voor jezelf opkomen!
heelaas moet weer onder het mes weer de elende en dan maar hopen of het goed komt
Dat lijkt me een enorme tegenvaller. Waarop baseert de dokter dat het nu wel succes gaat hebben? heb je er nog wel vertrouwen in? En zijn er andere alternatieven?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies