Dat zijn de klachten bij het compartimentsyndroom
Pijn en stijfheid
Een gespannen gevoel
Verminderde controle
Tintelingen in de omgeving van de grote teen of de teen daarnaast
In het geval van het acute compartimentsyndroom: hevige pijn en niet goed meer kunnen bewegen van de grote teen
Dat je spieren nu wat strak aanvoelen is van het trainen
Heb wel heletijd in me kuit dat het vol voet/wat strak. Weet nirt if het anders is dan normaal.
Weet wel dat als ik kuiten train, geen steek of pijn heb, ja verzuring na setjes als je klaar bent met trainen. Geen pijn in teen of naar de grote teen.
Verminderde controle ook niet denk ik , kan gewoon op tenen slaan of normaal lopen. Masseren met maseergun doet ook geen pijn.
Dus jou mening op dit moment is dat syndroom ook te ver gezocht?
Dat lijkt me inderdaad wat ver gezocht
Misschien train je iets te zwaar/veel
Ja in fases gaat het goed en voel ik me kuit niet. Als ik lig op bed is die verdikking ook weg. Woensdag fysio even navragen.
Heb jij ooit gehoord van Tibialis anterior muscle herniation?
Daar heb ik zeker wel van gehoord, maar kan je niet zeggen of dit nou het geval is. Daar is dan toch wat onderzoek voor nodig. Doorgaans zijn dat wel grotere zwellingen
Hey John, fysio gesproken en die keek wel gek aan, die zei pertinent geen compartiment syndroom. Zei of lipoom (vetbult) of scheur in fascia (spier hernia). vond wel apart zelfde plek beide benen maar zolang geen pijn/niks pijn doet niks aan de hand. Zou een echo kunnen doen om uit te sluiten maar is aan mezelf.
Kan compressie sokken of de bulten tapen met herstel of is schadelijk?
Het laten opereren kan wel een compartimentsynfroom geven zei fysio omdat alleen 20% van zulke operaties succesvol zijn.
Jou mening? Bedankt
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik schreef eerder al dat het vetweefsel zou kunnen zijn.
Ik zou er niets aan doen. Je training aanpassen wel. En een echo lijkt me nog niet zo'n slecht idee