Ja, de behandeling voor een geringe stabiele fractuur is rust. Omdat de krachten die normaal op de voet worden uitgeoefend geen kwaad kunnen hoef je geen ondersteunende stabilisering d.m.v. gips. Als je zelf iets wilt doen dan kun je stevige schoenen dragen waarin je voet voldoende bescherming vindt. Beterschap.
Hallo,
ik zit op voetbal, sinds een paar weken heb ik last van mijn onderbeen (zo'n 3 cm boven mijn enkel). Dat is dan voornamelijk bij het afzetten, dus: wanneer ik op mijn tenen sta om af te zetten.
Nu heb ik wel eens vaker blessures aan mijn benen vanwege de voetbal, maar in dit geval kan ik mij niet herinneren dat ik hard ben geraakt op die plek.
Toen de verzorgerster er naar keek en er aan voelde zei ze dat het vermoedelijk mijn bot was. Dus... Mijn bot gekneusd. Ze zei dat het vanzelf wel over zou gaan, maar nu ben ik weer wat weken verder (ik train wel gewoon door) maar het lijkt eerder dat het meer pijn gaat doen dan dat het minder wordt..
Heeft iemand dit ook wel eens gehad, en zo ja, hoe kun je het verhelpen??
Bvd, Frank.
Ik ging in 18 februari met sport ddoor me enkel.Me enkel werd dik en blauw dus wy naar ziekenhuis.Eerst moest ik daar heel lang wachten.Toen ik eindelijk werd geholpen gingen ze onderzoekjes doen en foto's laten maken.Toen ik de uitslag hoorde was het van.Het is verzwikt dus je moet 5 dagen rusten en 2 weken niet sporten Ik rustig aan doen .En niet lopen.Ik heb niks meekregen van krukken of zo.Ik ging dus naar huis hinkelend op 1 been.Na 3 dagen rusten deed me andere been pijn dus MOEST IK VERPICHT op me andere been lopen.Na die 5 dagen rusten en 2 weken niet sporten Kon ik nog steeds heel moeilijk lopen.Het bleef pijn doen.Ik ging dus lopen zoals het moest en Ik kon gewoon niet sporten.Na 1? maand niet sporten was ik het zat en ben ik naar de dokter gegaan.ik werd doorverwezen naar fysiotherapie.Daar heb ik 3 maanden in behandeling gezeten.Het hiep niet dus ik weer terug naar de dokter.Ik werd weeer naar de fysiotherapie doorverwezen maar dit keer by een man.Ik heb daar ongeveer 4 maanden gezeten.Ik heb 2 braces geprobeert maar ook dat hielp niet.Ik ben het ondertussen zat En dat alleen maar door een fout van het ziekenhuis.Ik moet nu 5 februari naar een orthopeed in het slotervaart ziekenhuis in amsterdam.(Ik ben naar een ander ziekenhuis gegaan door die fout van lucas andreas ziekenhuis) 👿 By the way.Myn vraag is dus.Kan ik het ziekenhuis aanklagen en is hetw el een fout van het ziekenhuis ? en weten jullie misschien wat er met me voet aan de hand is ? ik heb last van steken en ik kan me enkel niet naar buiten omdraaien en naar binnen.
Ik ben een meisje van 14 jaar en woon in Amsterdam.
Ik ging in 18 februari met sport ddoor me enkel.Me enkel werd dik en blauw dus wy naar ziekenhuis.Eerst moest ik daar heel lang wachten.Toen ik eindelijk werd geholpen gingen ze onderzoekjes doen en foto's laten maken.Toen ik de uitslag hoorde was het van.Het is verzwikt dus je moet 5 dagen rusten en 2 weken niet sporten Ik rustig aan doen .En niet lopen.Ik heb niks meekregen van krukken of zo.Ik ging dus naar huis hinkelend op 1 been.Na 3 dagen rusten deed me andere been pijn dus MOEST IK VERPICHT op me andere been lopen.Na die 5 dagen rusten en 2 weken niet sporten Kon ik nog steeds heel moeilijk lopen.Het bleef pijn doen.Ik ging dus lopen zoals het moest en Ik kon gewoon niet sporten.Na 1? maand niet sporten was ik het zat en ben ik naar de dokter gegaan.ik werd doorverwezen naar fysiotherapie.Daar heb ik 3 maanden in behandeling gezeten.Het hiep niet dus ik weer terug naar de dokter.Ik werd weeer naar de fysiotherapie doorverwezen maar dit keer by een man.Ik heb daar ongeveer 4 maanden gezeten.Ik heb 2 braces geprobeert maar ook dat hielp niet.Ik ben het ondertussen zat En dat alleen maar door een fout van het ziekenhuis.Ik moet nu 5 februari naar een orthopeed in het slotervaart ziekenhuis in amsterdam.(Ik ben naar een ander ziekenhuis gegaan door die fout van lucas andreas ziekenhuis) 👿 By the way.Myn vraag is dus.Kan ik het ziekenhuis aanklagen en is hetw el een fout van het ziekenhuis ? en weten jullie misschien wat er met me voet aan de hand is ? ik heb last van steken en ik kan me enkel niet naar buiten omdraaien en naar binnen.
Het is hier Amerika niet waar je iedereen zo maar voor het gerecht kunt slepen...
Ik denk dat je best wel vertrouwen in de artsen kunt hebben, als ik jouw verhaal zo lees ben je volgens mij goed geholpen.
Natuurlijk moet je lang wachten op de EHBO, er komen toch ook mensen met spoed binnen van ongelukken en dergelijke, die mensen gaan voor jouw gekneusde enkel, logisch toch?
Je kunt volgens mij niet zeggen dat je door een fout van het ziekenhuis, of van de arts nog steeds pijn hebt. Aanklagen lijkt me al helemaal niet nodig.
Succes met revalideren.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
In de serie Patiëntenrechten van de NPCF is een nieuwe brochure verschenen met de titel 'U heeft een klacht over de zorg. Wat nu?’. Het is een geheel herziene versie van een eerdere uitgave en hij is gebaseerd op de Klachtenrichtlijn Gezondheidszorg.
In contact met hulpverleners loopt het soms anders dan verwacht. Het niet altijd duidelijk waarom. Er kan sprake zijn van een misverstand: de patiënt heeft een instructie niet goed begrepen, of een hulpverlener heeft het niet goed uitgelegd. Of er is echt iets misgegaan. Iemand die zoiets overkomt wil antwoorden: wat is er aan de hand? Heeft iemand echt een fout gemaakt? Wat is er aan te doen?
Een persoon die met deze vragen rondloopt weet vaak niet bij wie hij terecht kan, of hoe hij zoiets moet aanpakken. Het is dan belangrijk te weten dat hij het recht heeft gehoord te worden.
De brochure 'U heeft een klacht over de zorg. Wat nu?’ wil mensen die een klacht hebben over de zorg en stappen willen ondernemen de helpende hand reiken. Het is een praktische leidraad die probeert antwoord te geven op vragen als:
• Ik heb een klacht: hoe pak ik dat aan?
• Waar kan ik een klacht indienen?
• Wie kan mij advies geven?
• Heeft het eigenlijk wel zin om te klagen?
• Wie kan mij helpen bij het indienen van een klacht?
'U heeft een klacht over de zorg. Wat nu?’ is gebaseerd op de Klachtenrichtlijn Gezondheidszorg en is tot standgekomen met financiële steun van ZonMw. De brochure is te bestellen en te downloaden via de webwinkel. http://www.npcf.nl/?id=19
ik heb vandaag bij gym een niet natuurlijke beweging gemaakt met mijn enkel en hij kraakte toen heel hard
en deed verrekes pijn
ik kan er nu bijna niet op lopen van de pijn wat kan het zijn ?
Je hebt waarschijnlijk je enkel gekneusd, of je enkelbanden gescheurd, of je enkel gebroken.
Het hangt er vanaf of je erop kunt lopen of staan, of dat de enkel dik wordt, of je een bloeduitstorting krijgt, om te bepalen wat er aan de hand is.
Het beste is even naar de huisarts te gaan, of als je heel erg veel pijn hebt, even naar de spoedeisende hulp te gaan.
ik kan er op staan maar dat doet wel heel erg pijn
het is ook niet dikker en ook niet gebroken
Gekneusd dus. Rust en belasten bij pijn, wat zoveel wil zeggen als gewoon bewegen maar rustig aan doen als het pijn doet. Dan zal het vanzelf weer beter gaan. Het kan wel even duren hoor, een dag of 10 is niet raar.
Hallo,
Vorige week is mijn voet tussen de autodeur gekomen. Op het moment zelf deed het erg pijn maar kon gewoon lopen erna. Ik ben zelf nog de hele dag in de dierentuin gaan lopen.
Sinds een aantal dagen gaat het pijn doen. Het zeurt sávonds in bed en als ik op mijn tenen op hiel ga staan doet het zeer. Het voelt als een verzwikte enkel idee alleen dan voor het gedeelte de bovenkant van de voet naar je enkel toe.
Heeft iemand enig idee. Ik kan gewoon lopen hoewel ik misschien een klein beetje moeilijk loop.
Bedankt alvast voor de reacties.
Zo natuurlijk moeilijk te zeggen. misschien heb je de voet behoorlijk gekneusd en daarna niet met ijs behandeld, ook ben je meteen lang gaan lopen erop.
er kan een middenvoetsbeentje zijn gebroken, als je last houdt toch maar even naar de dokter.
Sterkte Brenda