Neurotrauma is zeer lastig te beoordelen omdat neuraal weefsel erg klein en dun is. Je kunt het dus niet zien op een foto of iets dergelijks. Maar als er enige motoriek aanwezig is en als je wel iets kunt voelen, dan is dat een goed teken, en lijkt herstel op termijn goed te kunnen zijn. Als zenuwen beschadigd zijn, dan moeten ze soms opnieuw aangroeien, en dat kan best een half jaar duren.
Het probleem ligt volgens mij bij het derde beentje van mijn ringvinger en de knokel op mijn hand. Ik heb aan beide zijde van mijn vinger een dof gevoel en kan mijn knokel ook niet echt goed voelen. Mijn vinger beweegt heel soms een klein beetje ongecontroleerd maar dt is maar een mm. Als ik hem met mijn linkerhand terug op zijn plaats wil zetten dat lijkt het net of ik een tegendruk voel en zodra ik loslaat valt hij terug scheef.
Hij doet ook nog pijn en als de kini ermee probeert te bewegen dan verga ik van de pijn.
Wie heeft iets gelijkaardigs meegemaakt of kan mij advies geven ik begin stilaan schrik te krijgen dat ik mijn hand niet meer optimaal kan benutten en omdat ik mijn vinger niet kan plooien kan ik mijn andere vingers ook niet goed oefenen zodat deze ook stijver blijven evenals mijn pols.
Ik denk dat de interne stabiliteit van de hand niet meer intact is en dat daardoor sommige peesjes en spiertjes harder aan gewrichtjes en botjes trekken waardoor die onevenwichtigheid bestaat. Dit is echt een geval voor een handchirurg.
Ik had na een meting van de bloeddruk opeens krampen onder de arm en van de borstspier naar de rug in. Nu dat gelukkig weer wat is weggetrokken merk ik dat de pink en ringvinger links haperen als ik de arm gebogen heb. Ook als ik lang buiten sta bij deze temperatuur (3°C) verkrampen de spieren in mijn nek en word ik wat duizelig.
zou een warme lamp een oplossing zijn ?
Als de spieren verkrampen als gevolg van koude, kan een warme lamp misschien helpen. Maar is het zeker dat de kramp optreedt als gevolg van koude?
De tintelingen in de pink zouden kunnen wijzen op een te strakke band voor de bloeddrukmeting maar kunnen ook in relatie staan tot de kramp in de nek. Ga voor een zorgvuldige diagnose van de oorzaak van de klachten naar de huisarts die u kan onderzoeken. Op basis daarvan kunt u wellicht tot de aanschaf van een warmtelamp overgaan.
Hallo lieve mensen ik heb een bedrijfs ongeluk gehad waardoor ik kneuzingen opgelopen heb waar omder triggervinger latet kreeg ik maar steeds meer last bleek ook te zijn dat ik beknelde zenuw in de elleboog heb ben geopereerde bijde symptomen in een keer helaas is het nog niet over, voor de operatie had ik welles last van mijn nek en mijn schouder ( alle symptomen zijn aan rechter kant) maar de klachten waren te doen, na de operatie dachtbik eindelijk af te zijn van alle pijn en klachten opgelucht ? maar helaas nee 2 dagen na de operatie keerde de pijn in de nek schouder en elleboog terug ik ben nu een maand verder de pijn is zo erg dat ik niet kan zitten niet kan slapen, liggen nits letelijk mijn vraag is of het kan zijn dat het door die ongeluk al die dingen verband met elkaar hebbben? Ik geloof niet dat alles per toeval is onstaan rn dat alles aan de rechter kant???? Heb niet echt verstand van alles ma jah graag hoor ik mening van andere mensen hier over en misschien heb je soort gelijke gehad als mij? Hoor graag meetover xx
Na langdurig tuinieren in de vorm van klimop verwijderen door middel van knippen en trekken kreeg ik last van een tintelende pink, na enige tijd deed ook mijn ringvinger mee. Na verloop van tijd kreeg ik een verdoofd gevoel in beide vingers. Ik raadpleegde een fysiotherapeut hij gaf rust als advies en op de lange termijn een operatie in overweging. Ik raadpleegde internet. Daar las ik dat ik die arm zoveel mogelijk rust moest geven en hem 's nachts ter immobilisatie in een handdoek moest wikkelen. Immobiliseren door gebruik van een handdoek werkte bij mij niet. En rust geven is ook niet simpel. Ik heb een elleboog brace gekocht en er een zelf gemaakt van een stuk vloerbedekking (zeil) en ductape.
Maandenlang heb ik geslapen met gestrekte arm in die brace. Heel geleidelijk werden de symptomen minder. Na een maand of negen had er niet veel hinder meer van. Al is het nooit meer helemaal over gegaan, na een jaar ben ik gestopt met het dragen van de brace.
Dat slaapt toch lekkerder. Ik doe nu weer alles en heb vrijwel geen klachten meer