Hallo.
Ik heb nog nooit eerder last gehad van mijn os pisiforme, maar vandaag had ik plotseling pijn eraan toen ik mijn pols liet rusten en ik met een google search erachter kwam dat het mijn os pisiforme is (nooit van gehoord dat het zo heet). Het is een soort zeurende pijn als ik er met mijn duim over wrijf, mijn huid word ook heel snel rood en het kraakt een beetje als ik dat ook doe. Ook ernaast (naast het ''bultje'') voelt het pijnlijk, maar als ik daar wat meer op druk, voelt het meer alsof het dieper ligt en de pijn trekt ook meer naar de zijkant van mijn hand (van de ''bult'' af). Wat kan het zijn, de oorzaak hiervan en wat kan ik eraan doen?
Bedankt!
Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
Hallo,
Ik ben Michaela, ik sta op punt om een operatie aan te gaan mijn os pisiforme.
Ik weet niet waar ik nu goed aan doe. Heeft iemand hier ervaring in zo gelijke operatie.
Alle tips en ervaringen hierin zijn van harte welkom.
Ik ben afgelopen 22 november geopereerd in het Maasstadziekenhuisaan het pisiforme. Ik zal heel eerlijk zijn, als ik dit van tevoren had geweten dan had ik het nooit laten doen. Het gevoel in mijn pink en ringvinger tot aan mijn pols is nog steeds doof. Het litteken staat ontzettend strak wat beperkingen meebrengt. Mijn litteken is ook beduidend groter dan ‘normaal’ er zaten 25 hechtingen in… Ik kan mijn vingers nog niet wijd en sluit bewegen en mijn handpalm naar boven draaien. De fijne motoriek in heel mijn hand is laag. Al met al een flinke tegenvaller. En natuurlijk is het voor iedereen anders maar mocht je deze operatie willen/moet ondergaan, laat je goed informeren naar de mogelijke naweeën! De revalidatie kan zeker een jaar duren. Voorlopig ben ik nog bezig met herstellen.
Ben 3 weken ook geopereerd, ik heb zo een spijt, ik slaap niet van de pols pijn. Ik kan mijn hand niet meer gebruiken. De pijn is veel erger dan voor heen
Hé wat vervelend ook hij jou zeg.. ik heb op dit moment gelukkig geen pijn meer, maar ik kan nog steeds niet heel veel met mijn linkerhand. Ik kan grove/grote dingen pakken maar de kleine/fijne motoriek is nog niet veel verbeterd. Ik ben nu een half jaar verder en kan nog steeds niet goed mijn veters strikken, boterham smeren, snijden, en kleine dingetjes pakken/vasthouden. Ik krijg volgende week een zenuwonderzoek om te zien of de ulnaris/zenuw ergens bekneld zit want ik heb nog steeds geen gevoel in mijn pink en ringvinger en deze staan nog steeds krom. Mijn litteken staat ook of steeds strak en het littekenweefsel is ook nog niet opgelost. Al met al nog steeds spijt dat ik het heb laten doen…
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ondertussen 1,5 week geleden mijn 2e operatie gehad door een andere arts. Het blijkt dat door de 1e operatie mijn zenuw was beschadigd, dit hebben ze geprobeerd te herstellen door de kapotte zenuw te hechten en hopelijk groeit de zenuw door. Ook stond er nog een deel van het pisoforme wat ook weer druk gaf op de zenuw. En ze hebben de zenuw aan de pols zijde vrij gelegd. Ik ben ook een klauwhand aan het ontwikkelen dus het wordt er allemaal niet beter op. Mijn fijne motoriek is echt drama. Heb ook ondertussen aangepast bestek omdat ik dit niet meer normaal kan gebruiken. Ik had liever dat beetje pijn gehad dan nu al deze ellende.. je bent echt beperkt..