Vandaag werd ik wakker met zo een enorme honger, alleen had ik haast en moest ik naar werk dus heb ik snel een banaan genomen. Op werk had ik zon intense buikpijn van de honger. Ik heb toen 2 tostis gemaakt (4 boterhammen) en ik had ze op en de honger was nog precies het zelfde. Ik heb de heledag gegeten (tussen de middag nog tostis, burgers, noodles, chips.) ik ben 55 kilo en 1,75. Ik kom nooit aan hoeveel ik ook eet maar dit probleem heb ik nog nooit gehad. Ik heb zo een intens honger gevoel. Toen ik klaar was met werk gelijk naar de supermarkt gegaan, flink bord nasi gemaakt, nogsteeds het honger gevoel met geen meter verranderd. Daarna nog een bak pap gemaakt want ik dacht dat vult lekker. Nu lig ik bed met intense honger wat op geen enkele manier te stoppen valt, ik begin me toch een beetje zorgen te maken. Ik ben inmiddels 22. En ik overdrijf niet, het lijkt net of ik elk moment kan flauwvallen van de honger. Het voelt verschrikkelijk. Iemand tips?
Net 4 eieren op. Ik voel dat ik vol zit maar heb nogsteeds buikpijn van de honger echt een flink hongergevoel ook, hoe raar dit ook klinkt. Ik denk dat ik straks wat melatonine neem om te slapen.
Ga naar je huisarts voor onderzoek naar de oorzaak.
Je gewicht is sowieso heel erg laag, dus dat je lichaam om brandstof vraagt is niet zo raar.
Bij dunne mensen kunnen de snellle suikers averechts werken. Natuurlijk belangrijk om evenwichtig te eten, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elke maaltijd. Chips of pap dus onverstandig. en ook geen brood als hoofdmoot van de maaltijd. Denk dan eerder bijvoorbeeld aan een omelet met groente en een beetje brood erbij.
Verder kunnen edelgistvlokken helpen bij het stabiel houden van je bloedsuikerspiege. Ik weet niet wat je drinkt maar beter alleen water, koffie en thee en geen zoetigheid. MIsschien bepaalde voedingssupplementen maar beter advies vragen.
Kan geen kwaad om naar de huisarts te gaan, om dingen uit te sluiten, zoals wormpjes.