Eet ik gezond/normaal of ongezond?
Ontbijt: 2 volkorenbrood met 48+ kaas van de kaasboer met 2 plakken kipfilet
Middageten: Griekse yoghurt, bosbessen jam of 1 beschuit met 48+ kaas van de kaasboer
Avondeten: heel erg gevarieerd! Ik eet geen varkensvlees omdat ik hier niet tegenkan. Ik eet dus alleen kip en rund. Ik eet iedere week een lekker bekje.
In het weekend eet ik soms wat popcorn zoet & zout.
Graag hoor ik of dit redelijk gezond is? Ik ben beperkt in mijn eetkeuzes.
En qua drinken drink ik alleen 1 glas melk, 2 glazen ranja en voor de rest alleen maar water.
Ik denk dat je zelf het antwoord op die vraag ook wel zou kunnen vinden of opzoeken.
Op zich is het gezond.
De ranja zou ik zelf of weg laten of voor suikervrij kiezen.
En afhankelijk van of je deze vraag stelt omdat je wilt afvallen,de Griekse yoghurt kiezen voor de 0% vet versie,aangezien Griekse yoghurt veel vet bevat.
En wat is gevarieerd qua avond eten? Aangezien je alleen het vlees/de vis benoemt.
Als het om de hoeveelheid calorieën gaat,dan zou je eens op sites van het Voedingscentrum of op Eetmeter kunnen kijken wat je zou kunnen veranderen.
Ik vraag dit omdat ik het juist heel moeilijk vindt om in te schatten of ik nou wel of niet gezond eet. Ik ben enorm beperkt in mijn eten, dus producten vinden die ook nog een beetje gezond zijn is best een uitdaging. Voornamelijk de kaas heb ik af en toe mijn vraagtekens bij of dit niet te ongezond is. Ik zal de sites die jij doorgeeft eens uitproberen, thanks! Ik ben in het verleden wel eens bij de diëtiste geweest, maar dit kwam met onrealistisch advies aanzetten.
Qua calorieën bevat 48 plus kaas bijna het dubbele van 20 plus.
Dat is een keuze die je zelf maken kunt.
Zoek voor je zelf eens de calorieën op van de producten die je nu eet en vergelijk ze met producten waarmee je ze zou kunnen vervangen.
Zo kun je misschien ook variëren in wat je eet.
Vis is gezond. Maar een lekkerbekje van de visboer is dat niet meer. Veel te vet door de olie. Maar desondanks toch lekker.
Waarom ben je enorm beperkt on je eten?
Het beste is een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en - oplosbare -vezels. Beter geen brood als hoofdmoot van de maaltijd maar erbij. Bevat veel snelle koolhydraten en het fytinezuur dat vooral in volkoren zit, vermindert de opname van mineralen. Eet zelf geen kaas maar eet onder andere edelgistvlokken. Daar zitten ook veel vitaminen en mineralen in. In vleeswaren zit vaak veel zooi, zoals conserveringsmiddel en dextrose.
Zuivel zou ik niet te vaak eten. Middageten lijkt me wat karig qua hoeveelheid en of het verzadigt.
Zou ook denken aan je groente of doe je dat al? Eet zelf in plaats van aardappels en rijst boekweit maar is omdat ik momenteel weinig kan verdragen. En denk je ook bijvoorbeeld aan andere vis? Gefrituurde producten zijn minder gezond. Niet zozeer door de hoeveelheid vet maar door het bakken op hoge temperaturen.
Prima, het gaat meer om de portie grootte. Tel eens een dag calorieën en vergeet het drinken niet.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies