Wat koffie betreft dat zorgt voor aanmaak van meer stresshormonen in je lichaam. In die energy drinks veel suiker en glucose-fructosesiroop, wat erg ontregelend werkt. Verder hebben die koolzuurdrankjes een lage ph-waarde. In thee zit naast theïne ook theanine, wat de werking van theïne verzacht. Theanine is ook verkrijgbaar in de vorm van een supplement.
Beste catootje
Ik heb recentelijk ook magnesium Bisgcylnaat (sorry als ik dat verkeerd spel) gekocht, ik merk dat ik hier totaal niet het gevoel bij heb dat ik er "high" of moe van word sterker nog, ik heb juist meer uithoudings vermogen lijkt het wel.
Ik slik nu ongeveer 3 weken magnesium en ik merk een duidelijke verbetering van mijn klachten. Nog een vraagje, in wat voor soort voeding zit dan vitamine A en K ?
Ik herken hier toch veel in hoor. Hier begonnen met vage klachten, waaronder een hoge ademhaling. Vervolgens bloed laten onderzoeken en daaruit kwam een vitamine d tekort (31), waarop ik 3 weken lang 1x per week 2x 25.000 IE moest slikken. In totaal dus 150.000 IE.
Ik kreeg daardoor allerlei extra klachten die ik eerst niet had. Denk aan gewrichtspijn, hielpijn, spierpijnen, warmtesensaties, tintelingen. Vervolgens moest ik door op een onderhoudsdosering van elke dag 400 IE. Daar was ik mee begonnen en nu kreeg ik zelfs een soort van paniekaanval in mijn slaap en ademnood. De laatste dagen is dit wel verdwenen, dus ik slaap weer goed. Ik word alleen wakker met pijn in mijn schouders en kaakpijn.
Verder zijn alle onderzoeken goed. Het plan is wel om nu geheel te stoppen met vitamine D. Doe ik daar goed aan? Aangezien er wel een tekort was/is.
Dit topic gaat over magnesium...
Je hebt het over vit D
De klachten die je beschrijft passen niet bij vit D gebruik.
Ik zie wel hoge ademhaling/paniekaanval... dat kan wel heel wat klachten opleveren als je chronisch hyperventileert of een angststoornis hebt
Goedemiddag ik heeft gisteren magnesium bruistablet in genomen nu vandaag hoofdpijn en duizeligheid kan dat
Dat is niet erg waarschijnlijk
Dag Lars,
Bij mij precies hetzelfde verhaal als die van jou. Ook ik ben magnesium bij gaan slikken omdat ik dezelfde klachten had na vitamine d ampullen
Ik zie dat het forum al oud is, maar ik ben heel benieuwd hoe het verder is afgelopen!!!
Het klinkt alsof je een behoorlijke zoektocht hebt gehad met je vitamine D en magnesiumsupplementen. Het klopt inderdaad dat vitamine D samenwerkt met magnesium en dat een tekort aan magnesium soms bijwerkingen kan veroorzaken, zoals angstgevoelens en spierkrampen. Het kan even duren om de juiste balans te vinden met magnesiumsupplementen, vooral omdat te veel magnesium soms ook weer andere klachten kan geven, zoals vermoeidheid en die "brain fog" die je beschrijft.
Misschien is het een goed idee om even naar een arts te gaan voor advies en eventueel bloedonderzoek, zodat je beter kunt inschatten welke hoeveelheid magnesium bij jou past. Voor meer informatie over goede magnesiumsupplementen, kun je dit artikel bekijken: [Top 7 beste magnesium tabletten](https://www.vitavrij.nl/artikelen/top-7-beste-magnesium-tabletten). Hopelijk helpt dit je verder!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Goedemorgen,
Ik heb soortgelijke klachten. Het is bij mij waarschijnlijk begonnen met een verwaarloosde burnout. Sinds kort blijven klachten maar toenemen. Ik lees erg veel goede resultaten over magnesium, inmiddels hier ook mee gestart. Hoe gaat het nu bij jullie?
Ik loop trouwens ook bij een neuroloog. Hebben jullie niet de angst dat het iets als parkinson, ms of dunne bezel neuropathie kan zijn? Ik ben daar inmiddels wel erg bang voor. Ik weet dat googlle niet handig is, maar de klachten zijn zo 1 op 1 over te nemen.
Ik ben erg benieuwd wat de supplementen voor jullie gedaan hebben