Hoi iedereen ,
ik ben 14 jaar oud en weeg al ong. 75 kilo en ben ong 170 cm lang.
Hoeveel moet ik afvallen en hoe ?
ik durf mijn moeder niet te vertellen dat ik wil afvallen...
Je hebt ca 8-9 kg overgewicht. Dus wat gaan afvallen zou zeker niet verkeerd zijn. Je moeder zou er blij mee moeten zijn dat je er iets aan wilt doen.
je kunt afvallen door:
Dagelijks een half uurtje te sporten, niet meer snacken en snoepen, minder frisdrank gaan gebruiken en natuurlijk gezonder gaan eten. Op http://www.voedingscentrum.nl kun je tips vinden om verantwoord af te vallen.
Maar ik ben al bezig met afvallen zegmaar,, ik drink elke dag 2 flesjes water en niks anders, ik eet best gezond vind ik zelf. en ik moet ong 35 minuten naar school fietsen en ook weer terug, en ik train 2,5 uur + elke week een wedstrijd....
Als je alleen maar 2 flesjes water drinkt, drink je in ieder geval al te weinig. Je moet iedere dag zeker 1,5 liter water drinken , Dat zijn dus zeker 3 flesjes. Wat noem jij gezond eten? Eet je iedere dag verse groenten en fruit? Eet je bruin brood i.p.v. witbrood? Eet je regelmatig peulvruchten? Hoe vaak eet je op een dag? Eet je ook geen tussendoortjes? Fastfood bijvoorbeeld?
ik eet iedere dag bij het avond eten verse groente. en naar school neem ik vaak een appel mee, en dan thuis eet ik nog een banaan. ik eet in de grote pauze bruin brood met beleg, zonder boter. ik eet geen peulvruchten en ik eet ontbijt,kleine pauze,grote pauze,avondeten en dan gezonde tussendoortjes. en ik eet maar 1x in de 3 weken ong patat ofzoiets @tandor
Dat is dan op zich helemaal nog niet zo verkeerd.
Het is best mogelijk dat er iets anders aan de hand is waardoor je niet afvalt. Ga naar de huisarts en vraag om een bloedonderzoek.