Hallo,
Ik heb al sinds klein af, te maken gehad met ondergewicht.
Ik heb een bmi van 16, ben 24 jaar, mannelijk, 177 cm, 50 km.
Voor zover ik weet heb ik geen echte gezondheidsproblemen, alleen is er wel vastgesteld dat ik veel melkzuur afbreek, wat het er niet makkelijker op maakt om spieren bij te kweken. Een oplossing zou zijn om te gaan duursporten maar door dit te doen op een bmi van 16 en nog meer 'vet' te verliezen, dacht ik dat dit geen goed idee zou zijn.. . Vroeger wou ik meer aankomen voor het sociale gebeuren( meer meisjes die me zagen staan, meer mensen die me zagen als persoon en niet als een mager iemand), maar door het ouder worden en wijzer,wil ik meer aankomen voor mijn gezondheid. Nu zoek ik ook een weg om op een gezonde manier bij te komen.
Ik lees veel dat mensen shake's,supplementen,... Nemen om spieren/massa bij te komen, maar dan lees je ook dat dit niet gezond is.. Nu probeer ik een 8x per dag te eten. Meestal 2 bananen,boterhammen met kip/kaas/tonijn,melk, avondeten(aardappelen,vlees,groenten), yoghurt, maar is er een indicatie wanneer je lichaam dit echt teveel in 1 keer vindt? Ik kan zonder honger blijven eten, maar twijfel er dan ook aan of dit goed kan zijn. Ik merk ook dat ik regelmatig diarree heb, maar dat had ik vroeger ook. Bloedtesten zijn gebeurd en leverde niets op. Nu zat ik te denken aan stress, onregelmatig eten, te weinig slaap,... Maar doordat ik al sinds kleins af aan dit heb, denk ik niet dat stess de oorzaak kan zijn.., ik denk vooral genetisch bepaald ofzo. Onregelmatig eten deed ik vroeger wel enorm..
Slaap heb ik meestal tussen 8 en10u dus dat zit wel goed. Ook slaap ik altijd goed door en voel ik mij uitgerust.
Nu ben ik begonnen met kettlebells, en ben ik wel al verschoten van de resultaten.. Ik doe meestal 3 dagen van 20 mins van intensieve compound oefeningen voor het hele lichaam, maar heb op die 2 weken al veel minder moeite met de oefeningen.. 1ste keren ging men hart enorm snel en men ademhaling en moest ik echt ff bekomen, terwijl dit op korte tijd nu al soepel gaat :/. Ik gebruik 1 kettlebell van 12 kg en probeer zo weinig moglijk cardio te doen. Nu heb ik wel gezien dat ik 49kg weeg en dus een kg ben vermagerd.. Ik eet meer en train wel. Hebben jullie soms goeie tips voor mij hoe ik iets moet opbouwen of welke supplementen veilig en goed kunnen zijn(geen chemische brol) etc?
Grtz,
Jochen