Hallo allemaal,
Ik woog gister 54,6 en nu 54 kg. Is dat raar??
Ik weeg altijd op hetzelfde tijdstap en net naar wc bezoek.
Ik hou mijn gewicht in de gaten omdat ik vanaf februari telkens een beetje afval(van 60 naar nu dus 54/54,6 kg). Ik ben niet echt op dieet maar ben wel gestopt met door de weeks te snoepen en ik denk dat het ook komt omdat ik met anti depressiva ben gestopt. De laatste weken was mijn gewicht stabiel en veranderde weinig.
Maar vandaag schrok ik dus even. Ik ben sinds vandaag ook ongesteld...normaal ben je dan toch zwaarder?
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Normaal gesproken ben je inderdaad wel wat zwaarder als je ongesteld moet worden, doordat je meer vocht vasthoud... dus dit klinkt verontrustend.
Wat is jouw lengte? Wat is je cupmaat?
Ik ben 1.64 lang en weeg gemiddeld zo'n 53 kilo. Volgens het BMI is dat iets te licht, maar met cup A vind ik het niet meer dan normaal ๐
Luister naar je lichaam, hoe voel jij je? Heb je het gevoel dat je te slank bent, of heb je een normale omvang? Cijfers zeggen lang niet alles, het zijn meer richtlijnen. Wat kan gebeuren is dat de batterijen van je weegschaal bijna op zijn. Wat ook kan, is dat je weegschaal bij het neerzetten op wonderbaarlijke wijze al -0,6 aangaf, al lijkt me dat sterk ๐
Is het dezelfde weegschaal als die je altijd gebruikt? Ben je vlak voor je je woog naar de wc geweest? Heb je de vorige keren dat je je woog, water gedronken voor je op de weegschaal ging staan, en dat nu niet gedaan?
Het grootste verschil dat ik zelf heb meegemaakt -zonder bewust af te vallen- is volgens mij 0,3 geweest. Ik zou zeggen, kijk het nog even aan. Het kan zijn dat er iets verkeerd is gegaan bij het wegen. Als je na je ongesteldheid meer dan een kilo kwijt bent, zou ik wel naar de huisarts gaan voor een overleg ๐
Dankje voor je bericht. Ik ben 1.63. Ik heb gewogen op de weegschaal waar ik altijd op weeg, op het zelfde tijdstip, na het toiletbezoek. Met dat vocht heb ik ook gehoord, ik dacht omdat ik nu ongesteld ben, het misschien juist kwijtraakt?? Maak me zorgen...het is wel van maar 1 dag, misschien moet ik ook wel niet elke dag wegen....
Ah, we schelen dus niet veel in omvang en gewicht ๐
Ik zou me nog niet te druk maken dan, wellicht was je ongezonder en zwaarder dan wat voor jouw lichaam optimaal was - ik scheel ook aardig in gewicht als ik wel/niet snoep.
In een dag die 600 gram is inderdaad veel, maar wacht het nog maar even af. Het kan iets eenmaligs zijn. Je gewicht is pas ongezond onder de 50, dus als je vanaf 51,5 nog afvalt, zou ik wel de dokter bezoeken.
Hallo 1990TD,
Nou het weekend is voorbij, de ongesteld ook zo goed als en heb net weer op de weegschaal gestaan: 54.4 kg. (heb wel lekker gegeten van het weekend) Zou dit betekenen dat ik me geen zorgen hoef te maken? Ben in ieder geval niet nog meer afgevallen..maar wel meer gegeten als door de weeks..
Normaal weeg ik op maandag altijd 55,2 namelijk. Maar ja, dan was ik vrijdags 54.7.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies