hallo,
Ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb een hele goede vriendin maar zij heeft 1 probleem namenlijk: ze vind zichzelf te dik. het probleem luid dus dat zij alles bijhoud ze weegt zich elke dag houd precies bij wat ze eten en wat daar allemaal inzit. Ze zegt altijd een paar dagen van tevoren hoeveel ze mag eten in de komende dagen en daar houd ze zich dan aan ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ze zich gewoon aan het uithongeren is. ik heb geprobeerd om met haar hierover te hebben maar ze wilt van niks weten want het is helemaal goed wat ze doet volgens haar.
wat moet ik haar zeggen om haar te helpen (ze is zeker nog niet in de anorexia fase)
Hallo jongen die zich zorgen maakt om een meisje, via deze link http://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx kun je je eigen of haar BMI (Body Mass Index) berekenen. Aan de hand daarvan kun je haar misschien verder helpen. Als we jou/jullie hier op het forum mee kunnen helpen, laat je dan weer van je horen?
Liefs, Emma
ze zit nog net maar dan ook net in het vak: je lichaam past goed bij je gewicht. maar een paar weken geleden zat ze er wel verder in.
ik zou het voorzichtig met haar overleggen mocht ik nog vragen hebben kom ik terug:D
Hai jongen anoniem, wat fijn dat je zo snel reageert. Je maakt je duidelijk zorgen om haar, dat is lief, maar ook zorgelijk. Pas je wel goed op jezelf, heb je eigen hobbies? Dit forum is om elkaar te helpen en te steunen, en als we daarmee kunnen helpen, heel fijn. Wil je meer informatie over bepaalde dingen? Laat het weten. We reageren snel en adequaat. En uiteraard anoniem, dus je hoeft je nergens zorgen om te maken. Nog vragen? Stel ze gerust.
Liefs, Tara
wtf?
tuurlijk heb ik hobby's haha ik train veel(voetbal hoog niveau) met mij gaat het allemaal hartstikke goed hoor.
Waarom dan de opmerking 'wtf'... we willen meedenken en helpen maar als jij met zo'n attitude komt, tsja, dan zullen de reacties minimaal zijn. Wat wil je zelf eigenlijk?