Beste mensen,
Mijn probleem is dat ik wil afvallen in mijn onderbuik en vooral die nare zwembandjes.
De bouw die ik heb is redelijk vreemd, ik heb namelijk brede armen, schouders en borstspieren + benen. Ik wil dus echt afvallen in mijn onderbuik/zwembandjes.
Kan iemand mij hier advies bij geven? Ben namelijk echt ten einde raad.
Ik train al ongeveer 3 maanden + gezonde voeding die tijd en val echt niets af in mijn onderbuik/zwembandjes.
Mijn stats:
Leeftijd: 23
Lengte: 1.78m
Gewicht: 83 kg.
Lichaamsbouw: Endo/Meso (denk ik)
Slaap: 8+ uur minimaal elke dag
Werk: Bureauwerk helaas
Training cardio:
Dit doe ik heel veel. Ongeveer 6 dagen per week 50 min. 8.5 km. op één tempo zodat mijn hartslag constant blijft.
Krachttraining:
Ik hoef dus niet heel breed te worden, maar weet dat bij het krijgen van spieren dat je in rust meer Kcal. verbrand.
- 30 push-ups
- 100 crunches / 100 reverse-crunches
- 11 kilo in PER HAND dumbells verschillende oefeningen ca. 20 min.
Voeding:
Ontbijt:
- Bakje kwark met All-bren meergranen muesli
- 1 appel
- 1 banaan
- Beker brinta met halfvolle melk
- Suikervrije ontbijtkoek
Lunch:
- 2 volkoren boterhammen met halvarine
- 3 spiegeleieren
- Klein bakje kwark met All-bren meergranen muesli
- Beker brinta met halfvolle melk
Diner:
- Iets met zilvervliesrijst/meergranen pasta/aardappelen
- Brocolli/sperziebonen/salade met olijfolie, mais, sla, peper, zout, tonijn
- Vlees is heel vaak kipfilet of iets anders maar niet echt ongezond
Alles wordt in olijfolie gebakken
Drinken:
Alleen maar water/(groene) thee en koffie. Niets is met suiker!
Tussendoor:
Noten: Macadamia's, Pecan noten
Enige zonde:
Mijn enige 'zonde' is denk ik wel dat ik 1 dag in de week zat wordt van bier of wodka. Maar dit wil ik echt niet opgeven. Dit is ook maar echt 1 dag, zelfs doordeweeks drink ik nooit 1 pilsje.
Verder rook ik niet en gebruik ik geen drugs.
Als afsluiter moet ik zeggen dat ik echt nooit zondig. Ik heb een goed doorzettingsvermogen en drink NOOIT cola of iets in de richting van frisdrank. Een pizza of een hamburger of iets anders ongezond komt er echt niet in bij mij
Bedankt voor jullie reacties alvast.
Gr.
Peter
Ik heb eigenlijk niet veel tips... alleen de vraag... hoe laat eet je je avondeten? Ik at soms 's avonds laat nog warm (na het sporten, dan heb ik nu eenmaal erg zin in eten) Zodra ik de hoeveelheden die ik zo laat 's avonds at ben gaan verminderen ben ik meteen wat lichter geworden.
Bijv. 1,5 uur voordat je gaat slapen een goed gevuld bord pasta eten (vooral de niet-volkoren pasta)is een echte 'dikmaker'
Je zult het zelf misschien ook wel bedacht hebben dat het niet handig is om te eten vlak voordat je stil gaat liggen. Ik wist dit zelf ook wel, maar vaak at ik toch te laat te veel. Met het idee van: "dat aankomen zal allemaal wel meevallen"