Hallo, ik ben een meisje van 18jaar en wil echt super erg aankomen. Ik weeg maar 45 en dat maakt me erg onzeker.
Heb geen problemen met eten, ik eet letterlijk heel de dag door. Ik ben gelukkig zelf niet zo lang anders zou t nog erger opvallen,
Maar ik MOET gewoon aankomen, dit maakt me echt depri.
Gr.
Wat is de oorzaak van jouw volgens jou te lage gewicht? Weet je hoe hoog of laag jouw BMI is?
@Sasja; Oorzaak? geen idee. Ben zo gezond als een vis, nooit klachten ofso. Ik eet goed, ik kom maar niet aan.
Ja BMI weet ik al, stond dat het te laag.
Ik heb altijd maar het gevoel dat ik te dik ben, ik kan er niet aan doen... Eerst had ik een BMI van rond de 19, en nu is ie 16,3.
Wat is de normale BMI? Want 16,3 lijkt me nog steeds wat veel...
Betekenis van je BMI
Uit de berekening komt een getalletje. Over het algemeen wordt een BMI tussen de 20 en 25 als gezond beschouwd. Bij een BMI onder de 18,5 spreken we van ondergewicht. Een BMI van meer dan 25 wordt als overgewicht beschouwd en bij een BMI van meer dan 30 heb je ernstig overgewicht of obesitas.
Ach joh dat maakt helemaal niks uit want een moeder van een vriendin van mij die woog ook 45 kilo voor ze zwanger werd dus het is redelijk normaal en anders ff Google succes xx
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ten eerste ik ben jaloers op jou!!! Ik wordt super snel dik en heb anorexia...
Ik weet niet hoe het zit met je spijsvertering...
maar aankomen voor mij is vrij simpel..
je eet gewoon alles wat je lekker vind totdat je propvol zit..
bv.. als ik dit eet op een dag kom k meer dan 0,5 kg aan per dag
- 1 chocolade reep
- halve zak chips
- 5 boterhammen met hagelslag
- 2 bakken musli
- aantal koekjes
- paar stukken taart
- ijsjes
- ontbijtkoek
- oploskoffie
- halve bak straciatella ijs
- half stuk kaas
- veel avondeten
- crackers
- en alle andere troep die op dat moment in huis is
Ik wordt er ongelovelijk ongelukkig van van dit soort vreetbuien...maar als je zwaarder wilt worden moet je gewoon alles eten wat je lekker vind totdat je buik pijn doet,,,
ik zou echter gewoon zo blijven als je nu bent.. alles kunnen eten is een gift.!!
ik ben 14 bijna 15 en kom niet aan hoe veel ik ook eet. ik ben ongeveer 1 meter 60 en weeg maar 40 kg (bmi 14!!!) weet iemand iets dat kan helpen???
Annoniem, ben je een jongen of een meisje? En hoe oud ben jij? Pas met deze gegevens kun je een eerlijk BMI berekenen. En dan nog, een BMI is een indicatie... Geen 'moeten' of 'zo zou je moeten zijn'. Het gaat er om of jij lekker in je vel zit; psychisch, ongeacht leeftijd of jouw gewicht. Ik ben bijvoorbeeld heel erg lang en heb een 'te laag' BMI gewicht, terwijl artsen mij wel als gezond/normaal beschouwen. En jij?
Kan vanzelf komen. Je vetverbranding zal op dit moment wel behoorlijk snel zijn. Dat hoeft niet blijvend zo te zijn.
Tot mijn 22e ofzo woog ik ook 45 kilo (ik at veel en sportte zo'n drie keer per week)
Een paar maanden terug (ben nu 25) was ik ineens 52 kilo. Had niks veranderd in mijn voedingspatroon.
Nu weeg ik weer 50 kilo trouwens. 45 is aan de lage kant, maar bijvoorbeeld 48 kilo is een prima/normaal gewicht voor iemand van 1 meter 60.
Je kan ook de pil gaan slikken als je dat nog niet doet. Schijn je ook van aan te komen.
Ik denk dat het vanzelf goed komt als je ouder wordt. Ik had als tiener ook altijd een te laag bmi terwijl ik heel erg goed at. Ik at tien boterhammen op een dag en twee borden warm eten. Maar ik sportte ook heel veel, drie keer in de week een uur en zaterdag vaak nog een wedstrijd. Ook fietste ik elke dat een uur naar school en weer een uur terug. Door al die dingen bleef mijn gewicht laag, maar ik was wel gezond. Mijn huisarts vond mij gewoon gezond en dus maakte het niets uit. Inmiddels ben ik 28 en nu moet ik wel uitkijken met wat ik eet, want nu kom ik wel aan als ik te veel ga snoepen! Best lastig als je gewend was om altijd alles maar te kunnen eten. Maar denk dus dat dit bij jou ook wel gaat komen als je ouder wordt.
Hallo
ik ben 18jaar, 1m 77 en weeg maar 58kg.. Ik eet redelijk veel maar toch word ik geen grammetje dikker, veel mensen vinden dat leuk moesten ze het ook kunnen, maar ik vind er niet veel leuks aan.. Maar mijn ouders zeggen dat ik verkeerd eet, ik eet namelijk veel vettige spullen en redelijk wat snoep en frisdrank. Maar hebben jullie nog wat tips om dikker te worden? En hoe kan ik best mijn eetlust opwekken ?
Lees meer vragen en antwoorden over gezond aankomen:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Gezond+aankomen&sa=zoeken&siteurl=0